    From: "lukasz" <l...@b...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawa autorskie - fotografia
    Date: 8 Jul 2004 14:59:20 +0200

    Witam,

    Mam problem z odzyskaniem pieniędzy od pewnej firmy za prawa autorskie.

    Sprawa wygląda następująco:

    Jestem fotografem, prowadzę jednoosobową firmę świadczącą usługi foto.
    Zawarłem ustną umowę z firmą na wykonanie zdjęć reklamowych. Zdjęcia
    wykonywane były na terenie firmy, zostały wstępnie zaakceptowane przez osobę
    odpowiedzialną za dział promocji. Po zakończeniu pracy (trwało to kilka
    tygodni) przekazałem klientowi zdjęcia w postaci plików na płycie CD, do płyty
    dołączony był rachunek. Wszystko odbyło się zgodnie z umową ustną. W
    międzyczasie zwolniono osobę z działu promocji, która nadzorowała moją pracę,
    a jego przełożony wysłał mi e-mail, że przygotowane przeze mnie zdjęcia nie
    odpowiadają wcześniejszej umowie i zostały odrzucone. Zaproponowałem kolejną
    sesję zdjęciową na mój koszt, bo zawsze załatwiałem sprawy tak, żeby klient
    był zadowolony. Dostałem e-mail typu: "Skontaktujemy się z Panem"

    Sprawa zastygła, nie było kontaktu ze strony klienta, nie otrzymałem zapłaty
    za wystawioną fakturę.

    Po pewnym czasie (ok.3 miesiące) natknąłem się na folder reklamowy tej firmy
    zawierający m.in. moje zdjęcia.

    Chciałem się dowiedzieć jakie mam możliwości odzyskania pieniędzy od firmy.
    Nie przekazałem tej firmie praw autorskich do wykorzystania tych zdjęć. Czy w
    związku z tym mam prawo ubiegać się o jakąś formę odszkodowania?

    z góry dziękuję za pomoc