  • 1. Data: 2005-11-30 19:08:06
    Temat: praca na zlecenie
    Od: "WHYSKY" <w...@g...mm.pl>

    jestem zatrudniony na umowe zlecenie.
    czy pracodawca moze kazac mi pracowac na dyzurach po 24 lub 48 godzin bez
    przerwy ?
    jesli nie to jak egzekwowac swoje prawa ?
    pozdrawiam grzegorz

  • 2. Data: 2005-11-30 19:34:58
    Temat: Re: praca na zlecenie [EOT]
    Od: adam <a...@g...pl.invalid>

    On Wed, 30 Nov 2005 20:08:06 +0100, WHYSKY wrote:

    > jestem zatrudniony na umowe zlecenie.
    > czy pracodawca moze kazac mi pracowac na dyzurach po 24 lub 48 godzin bez
    > przerwy ?
    po pierwsze wydaje mi sie ze to nie jest twój pracodawca , tylko
    zleceniodawca.
    > jesli nie to jak egzekwowac swoje prawa ?
    nie brać zlecenia :/
    ( a żyć zacoś trzeba :/)

    gdyby nie było umów zleceń ,a wyłacznie umowy o prace, to i wszystko
    byłoby jasne , a tak co niektórzy naginaja prawa i wyzyskuja.

  • 3. Data: 2005-11-30 19:47:05
    Temat: Re: praca na zlecenie
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "WHYSKY" <w...@g...mm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przerwy ?
    > jesli nie to jak egzekwowac swoje prawa ?

    Tu nie ma zastosowania Kodeks Pracy, a Kodeks Cywilny.
    Pracuje się tak jak sie podpisało umowę.

  • 4. Data: 2005-11-30 19:51:34
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    WHYSKY wrote:
> [...]
    > przerwy ?
    > jesli nie to jak egzekwowac swoje prawa ?

    Trzymać się tego co jest napisane w umowie, jeśli ci nie zależy. Bardzo
    wątpię, żeby tam było określona możliwość tego typu żądania.

  • 5. Data: 2005-11-30 20:29:10
    Od: adam <a...@g...pl.invalid>

    On Wed, 30 Nov 2005 20:47:05 +0100, Maria wrote:

    > Użytkownik "WHYSKY" <w...@g...mm.pl> napisał w wiadomości

    > Pracuje się tak jak sie podpisało umowę.

    czyli np:

    poczatek umowy

    zlecam w miesiącach X pracę dozorcy na kwote 824 zł(najnisza krajowa)
    bruto, płatne miesięcznie.(koniec kropka)

    koniec umowy

    i masz 24 godziny przez 30 dni , bez urlopu, bez socjalu, bez możliwości
    zwolnienia lekarskiego,...itp
    rewelacja ( a żyć trzeba ).

  • 6. Data: 2005-11-30 21:23:07
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > przerwy ?
    > jesli nie to jak egzekwowac swoje prawa ?

    Praca dozorcy to praca na umowę o pracę może być tylko, natomiast umowa
    zlecenie to taka, gdzie nie wykonuje się czynności w ściśle określonym
    godzinach. Np. wrzucenie 5 ton węgla do piwnicy za 500 zł w okresie 2 dni,
    czy naprawienie dachu za kwotę np 550 do 01.12.2005.

  • 7. Data: 2005-11-30 21:26:59
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    tego typu umowy zlecenia sa czesto praktyka z uwagi na to ,ze pracodawca
    jest mniej "obciazony"
    a sadownie spokojnie moznaby domagac sie ustalenia ,ze taka umowa w
    rzeczywstosci spowodowala nawiazanie stosunku pracy

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2005-11-30 22:02:32
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    adam wrote:

> [...]
    >
    > koniec umowy
    >
    > i masz 24 godziny przez 30 dni , bez urlopu, bez socjalu, bez możliwości

    Nic takiego. Na dzieńdobry sąd pracy uzna to za umowę o pracę.