  • 11. Data: 2005-04-17 20:37:46
    Temat: ledczej d/s Orlenu to przyajmniej dwoch tych (was: praca dyplomowa i prawa autorskie)
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 16 Apr 2005 22:49:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Student Y nie tylko narusza prawa autorskie magistra X (który faktycznie
    > może nie mieć ochoty go za to ścigać), ale również narusza prawo
    > oświatowe podpisując się pod nieswoja pracą. Nie mam akurat teraz czasu
    > szukać, ale z cała pewnością grożą mu conajmniej konsekwencje ze strony
    > uczelni z relegowaniem włącznie. Rozważał bym ewentualnie wyłudzenie
    > poświadczenia nieprawdy przez uczelnię, że się napisało pracę dyplomową
    > poprzez nadanie tytułu magistra - a to już przestępstwo.

    jak tak obseruje orady Sejmowej Komisji/chodzi o Orlen/ to mam wrażenie ,że
    przynajmniej tych dwóch prwników było studentami Y - no i co ich nie
    ścigaja tylko oni próbują innych ścigać
    JanuszHr

  • 12. Data: 2005-04-23 10:27:36
    Temat: Re: praca dyplomowa i prawa autorskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sate" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A te osoby przypadkiem nie pisaly nic na podobny temat :-) ?

    Nie, zrobiły zoprojektowane urządzenie. Nawet działało :-)

    > spojz wyzej. Mgr.X PRZEKAZAL studentowi Y prace wraz z prawami
    autorskimi.

    Nie mógł, bo się nie da.

    > Co rozumiesz pod pojeciem prawo oswiatowe?

    Przepisy określające co masz zrobić, by dostać magistra. masz między
    innymi napisać pracę dyplomową. Napisać masz Ty, a nie kolega.

  • 13. Data: 2005-04-23 11:14:35
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > spojz wyzej. Mgr.X PRZEKAZAL studentowi Y prace wraz z prawami autorskimi.
    >
    > Co rozumiesz pod pojeciem prawo oswiatowe?

    a co za roznica czy przekazal ze wszystkimi prawami
    oddajac prace nalezy do niej dodac oswiadczenie ze jest sie autorem tego
    czegos, jesli takie oswiadczenie zlozyl tzn ze sklamal

  • 14. Data: 2005-04-23 18:23:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "baldhorse" <b...@i...precz.maszyno_irc.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.1cd44c8463a848a69898d0@news.tpi.pl...

    > a co za roznica czy przekazal ze wszystkimi prawami
    > oddajac prace nalezy do niej dodac oswiadczenie ze jest sie autorem
    tego
    > czegos, jesli takie oswiadczenie zlozyl tzn ze sklamal

    Pytanie, czy poza sankcjami dyscyplinarnymi na uczelni można postawić
    zarzut przestępstwa.

  • 15. Data: 2005-04-24 19:07:06
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/04/2005 20:23, Robert Tomasik wrote :
> [...]
    >
    > tego

    > Pytanie, czy poza sankcjami dyscyplinarnymi na uczelni można postawić

    Ja bym próbował wyłudzenie poświadczenia nieprawdy. (art. 272 kk).
    Nadanie tytułu zawodowego magistra względnie inżyniera jest decyzją
    administracyjną, więc wystawca (rektor) jest funkcjonariuszem publicznym.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 16. Data: 2005-04-24 19:19:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

> [...]
    > Nadanie tytułu zawodowego magistra względnie inżyniera jest decyzją
    > administracyjną, więc wystawca (rektor) jest funkcjonariuszem

    Myślałem o tym, ale zastanawiam się, czy związek przyczynowo-skutkowy
    nie jest zbyt luźny. W końcu gość jednak tę uczelnię skończył, a więc
    ... Ale może marudzę. :-)