  • 1. Data: 2004-09-10 10:33:18
    Temat: pozyczone radio
    Od: "PaniDora" <p...@o...pl>

    Witam.
    1) Co to znaczy "posiadać radioodbiornik" ? Jaki dokument świadczy o
    tym, że radio posiadam?
    2) Czy słuchanie pożyczonego też wymaga opłacenia abonamentu?
    2) Jak udokumentuję kontrolerowi, że opłaciłam abonament internetem?
    PaniDora

  • 2. Data: 2004-09-10 12:12:11
    Temat: Re: pozyczone radio
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, PaniDora wrote:

    >+ Witam.
    >+ 1) Co to znaczy "posiadać radioodbiornik" ?
    >+ Jaki dokument świadczy o tym, że radio posiadam?

    AFAIK to o "posiadaniu" świadczy stan faktyczny: ktoś kto może
    "rozporządzać" jest posiadaczem właśnie.
    Posiadanie wcale nie musi być legalne: złodziej np. jak najbardziej
    posiada ukradzioną rzecz !
    Oszem, najemca, korzystający (użyczenie) - są posiadaczami...
    Zresztą za "posiadanie" obrywam od różnych takich urażonych
    językologów stosowanych kiedy wspominam że "posiadanie ciemnych
    włosów" albo "znajomości języka" jest takie sobie :)

    Krótko mowiąc: "osobnik zastany z radoodbiornikiem w ręce jest
    jego posiadaczem" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-09-10 12:44:23
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:

    (...)
    > Krótko mowiąc: "osobnik zastany z radoodbiornikiem w ręce jest
    > jego posiadaczem" :)

    Trochę OT, ale wyobraziłem sobie przed chwilą łysego dresa, który wywala
    szybę w samochodzie, wyciąga radio i daje w długą... a za zakrętem
    dopada go pracownik Poczty Polskiej, rzuca na glebę, po czym... każe
    przedstawić opłacony abonament radiowy :-D

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Śmiech jest silniejszy niż dobre maniery.

  • 4. Data: 2004-09-10 22:14:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PaniDora" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > 1) Co to znaczy "posiadać radioodbiornik" ? Jaki dokument świadczy o
    > tym, że radio posiadam?

    Jeśli pytasz o to w kotekście abonamentu, to świadczy o tym protokół z
    kontroli. Posiadanie w tym wypadku nie musi się wiązać z własnością radia.

    > 2) Czy słuchanie pożyczonego też wymaga opłacenia abonamentu?

    Tak, o ile znajduje się u Ciebie w domu.

    > 2) Jak udokumentuję kontrolerowi, że opłaciłam abonament internetem?

    Ano choćby nawet dowodami wpłaty. Mogą być wydruki. kontroler spisze
    protokół i pójdzie sprawdzić. Jak się okaże, że wpłat nie było, to nałożą
    karę i już.