  • 1. Data: 2004-11-07 11:27:34
    Temat: powodztwo adhezyjne pytania - Pilne!
    Od: "..::TOMI::.." <g...@z...mm.pl>

    Witam!
    mam sprawe dotyczaca pozwu adhezyjnego.
    sprawa ma sie nastepujaca:
    prokuratura skierowala moja sprawe do sadu. bedzie toczylo sie postepowanie
    karne. ja chce zlozyc pozew adhezyjny i napisac w nim moje roszczenia
    majatkowe w stosunku do pozwanego.

    moje pytanie:
    czy moge przeslac taki pozew napisany i podpisany przeze mnie do sadu listem
    poleconym, czytalem ze musze sporzadzic jakies odpisy? co to maja byc za
    odpisy ? xero wystarczy? czy w zwiazku z procesem adhezyjnym bede ponosil
    jakies koszty, czy moge normalnie przeslac moje powodztwo adhezyjne do sadu
    i na tym sie skonczy moja rola a sad je rozpatrzy?
    pzdr.

  • 2. Data: 2004-11-07 11:43:39
    Temat: Re: powodztwo adhezyjne pytania - Pilne!
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    ..::TOMI::.. wrote:
    > czy moge przeslac taki pozew napisany i podpisany przeze mnie do sadu listem
    > poleconym, czytalem ze musze sporzadzic jakies odpisy? co to maja byc za
    > odpisy ? xero wystarczy?

    możesz wysłać listem,
    ksero jako odpisy wystarczy

    > czy w zwiazku z procesem adhezyjnym bede ponosil
    > jakies koszty,

    od wpisu jesteś tymczasowo zwolniony, ale jeśli powództwo zostanie
    oddalone ponosisz koszty

    > czy moge normalnie przeslac moje powodztwo adhezyjne do sadu
    > i na tym sie skonczy moja rola

    Masz takie same obowiązki jak powód w postępowaniu cywilnym, a więc
    musisz wykazać zasadność swoich roszczeń, w tym ich wysokości.
    Nie zapomnij zawrzeć w pozwie wniosku o rozpoznanie powództwa również
    bez Twojej obecności - w przeciwnym razie jeśli przypadkiem nie stawisz
    się na rozprawę zostanie pozostawione bez rozpoznania.

    > a sad je rozpatrzy?

    może tak, może nie.. ;)

    KG

  • 3. Data: 2004-11-07 13:09:31
    Od: "..::TOMI::.." <g...@z...mm.pl>

    > od wpisu jesteś tymczasowo zwolniony, ale jeśli powództwo zostanie
    > oddalone ponosisz koszty

    jakie to sa koszty?
    masz moze jakis wzor takiego pozwu? druk?
    czyli wystarczy ze przesle to listem poleconym do sadu? oczywiscie przed
    przewodem sadowym.

    czy jest obowiazek (gdybym nie zrobil pozwu adhezyjnego) pozwac cywilnie
    oskarzonego po procesie karnym? czy to jest obowiazek?

  • 4. Data: 2004-11-07 16:04:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    ..::TOMI::.. wrote:
    > jakie to sa koszty?

    takie jak w postępowaniu cywilnym, na pewno wpis - 8%

    > masz moze jakis wzor takiego pozwu? druk?

    nie ma specjalnych druków

    > czyli wystarczy ze przesle to listem poleconym do sadu? oczywiscie przed
    > przewodem sadowym.

    wystarczy + wniosek o rozpoznanie pod nieobecność na wszelki wypadek

    > czy jest obowiazek (gdybym nie zrobil pozwu adhezyjnego) pozwac cywilnie
    > oskarzonego po procesie karnym? czy to jest obowiazek?

    Nie.
    Zresztą zastanów się czy zamiast powództwa nie zgłosić wniosku o
    nałożenie obowiązku naprawienia szkody - art.46 kk. Ma to o tyle zaletę,
    że w przeciwieństwie do powództwa, które sąd może pozostawić bez
    rozpoznania, takim wnioskiem musi się zająć. Po złożeniu wniosku nie
    jesteś co prawda stroną procesu, więc nie możesz zabierać głosu czy też
    skarżyć orzeczenia, ale to może Ci zapewnić wystąpienie w roli
    oskarżyciela posiłkowego.

    A ewentualny odpis to dla oskarżonego.

    KG

  • 5. Data: 2004-11-07 16:55:58
    Od: "..::TOMI::.." <g...@z...mm.pl>

    > Zresztą zastanów się czy zamiast powództwa nie zgłosić wniosku o nałożenie
    obowiązku naprawienia szkody - art.46 kk.

    a czy moze mi ktos napisac forme w jakiej mam napisac ten wniosek o
    nałożenie obowiązku naprawienia szkody?

    czy mozna jeszcze zlozyc go rownoczesnie z pozwem adhezyjnym?

    czy za wniosek o nałożenie obowiązku naprawienia szkody cos place? moge go
    zlozyc chyba w kazdej chwili? nawet na koniec rozprawy?

    zdecyduje sie chyba jednak na pozew adhezyjny, gdyz jak sad go rozpatrzyt
    daje m iwieksze szanse na odzyskanie pieniedzy? jezeli uzna moje roszczenia
    jak to ma wygladac dalej? ide z zaswiadczeniem jakim do komornika? czy sad
    juz to zalatwia? czy musaze czekac do konca sprawy i na wydanie wyroku czy
    sad to zasadzi wczesniej i moge dzialac jeszcze przed wyrokiem?

  • 6. Data: 2004-11-07 17:15:36
    Od: "..::TOMI::.." <g...@z...mm.pl>

    a jeszcze jedno pytanie:
    czy jak zloze teraz pozew adhezyjny to czy moge za np tydzien zlozyć wniosek
    o naprawienia szkody? bo rownolege zlozyc ich chyba juz nie mozna?
    ____________

  • 7. Data: 2004-11-07 17:25:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    ..::TOMI::.. wrote:

    > a czy moze mi ktos napisac forme w jakiej mam napisac ten wniosek o
    > nałożenie obowiązku naprawienia szkody?

    mniej więcej tak jak pozew - czyli jaka szkoda, jej wysokość, choć
    wystarczy jeśli zgłosisz go ustnie do zakończenia Twojego pierwszego
    przesłuchania

    > czy mozna jeszcze zlozyc go rownoczesnie z pozwem adhezyjnym?

    nie, musisz wybrać

    > czy za wniosek o nałożenie obowiązku naprawienia szkody cos place?

    nie

    > moge go zlozyc chyba w kazdej chwili? nawet na koniec rozprawy?

    do zakończenia pierwszego przesłuchania pokrzywdzonego

    > zdecyduje sie chyba jednak na pozew adhezyjny, gdyz jak sad go rozpatrzyt
    > daje m iwieksze szanse na odzyskanie pieniedzy?

    takie same

> [...]
    > juz to zalatwia? czy musaze czekac do konca sprawy i na wydanie wyroku czy
    > sad to zasadzi wczesniej i moge dzialac jeszcze przed wyrokiem?

    czekasz do uprawomocnienia się wyroku, potem wnosisz do sądu o nadanie
    klauzuli wykonalności i wydanie odpisu wyroku, a potem komornik...
    zarówno przy powództwie adhezyjnym jak i obowiązku naprawienia szkody
    nałożonym na podstawie art.46 kk działa to tak samo

    KG

  • 8. Data: 2004-11-07 17:30:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    ..::TOMI::.. wrote:

    > a jeszcze jedno pytanie:
    > czy jak zloze teraz pozew adhezyjny to czy moge za np tydzien zlozyć wniosek
    > o naprawienia szkody? bo rownolege zlozyc ich chyba juz nie mozna?

    nie - wniosek możesz złożyć tylko wtedy, gdy nie ma powództwa
    adhezyjengo (art.49a kpk)
    a złożenie wniosku przed powództwem jest podstawą odmowy przyjęcia tego
    ostatniego (art.65§1 pkt 6 kpk)

    KG

  • 9. Data: 2004-11-08 05:29:24
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    kam wrote:

    > może tak, może nie.. ;)

    bardzo optymistyczne podejście ;)

    pozdrawiam

    --
    Hint:
    w adresie e-mail jest za dużo kropek :)

  • 10. Data: 2004-11-20 13:43:55
    Od: quchar<q...@w...pl>

    pamiętaj ze mozesz to zrobic do czasu rozpoczecia przewodu
    sadowego na rozprawie głównej czyli do czasu odczytania aktu
    oskarzenia. ale mozesz tez złozyc wniosek z art 46 kk o naprawienie
    szkody i wtedy sad w przypadku skazania musi go uwzglednic przy
    czym dotyczy on tylko okreslonych w tym przepisie sytuacji ale moze
    byc złozony do czasu zakonczenia pierwszego przesłuchania
    pokrzywdzonego na rozprawie głównej. powództwo adhezyjne moze nie
    zostac rozpatrzone jezeli materiał dowodowy nie wystarczy do
    rozstrzygniecia kwesti odp. cywilnej lub wiazało by sie to z
    przedłuzeniem postępowania, co nie bedzie miało miejsca w
    przypadku wniosku z art.46 kk gdyz sad go musi uwzglednic w
    przypadku skazania za przestepstwo wymienione w tym przepisie
    a co tyczy sie odpisów to nie mozesz złozyc ksera bo to nie jest
    dokument i wtedy wystapi brak formalny . chodzi o to aby pismo było
    podpisane, moze całe byc napisane na komputerze ale podpis musi
    byc własnoreczny. pozew - wymogi formalne to 187 kodeksu post
    cywilnego + ogólne wymogi pisma procesowego a powództwo
    adhezyjne jest urególowane w art.62 - 70 kodeksu post .karnego + art
    49a kpk i 49 kk dot obow naprawienia szkody

    -> http://usenet.pomocprawna.info