  • 1. Data: 2005-06-23 19:15:47
    Temat: postępowanie uproszczone a zmiana powództwa
    Od: "Ukusek" <u...@o...pl>

    Na formularzu podano pozwanych jako spółkę cywilną "X" oraz wymieniono ( z
    imienia i nazwiska) 2 wspólników ja tworzących. Jako adres wskazano adres
    siedziby spółki.
    Spółka cywilna nie ma zdolności sądowej, mają ją wyłącznie wspólnicy którzy
    winni być oznaczenie z imienia i nazwiska oraz podane ich adresy
    zamieszkania.

    Czy możliwa jest jakakolwiek zmiana podmiotowa powództwa aby pozew nie
    został odrzucony.

    Znana jest mi treść art. 505 ze znaczkiem 4 ale chodzi mi czy można to
    zrobic w drodze doprecyzowania poprzez wskazanie adresów wspólników zamiast
    adresu spółki.
    Czy pomimo prawidłowego podania imion i nazwisk wspólników wskazanie adresu
    spólki cywilnej a nie adresu ich zamieszkania rodzi konieczność zmiany
    podmiotowej na podst. art. 194 - 196 kpc

    poprosze o wskazówki i rady ewentualnie orzeczenia SN :)

  • 2. Data: 2005-06-23 19:18:48
    Temat: Re: postępowanie uproszczone a zmiana powództwa
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ukusek napisał(a):
> [...]
    > podmiotowej na podst. art. 194 - 196 kpc
    >
    > poprosze o wskazówki i rady ewentualnie orzeczenia SN :)

    Nie rodzi. Przecież odpisy pozwu mogą być im doręczone w miejscu pracy.
    A przede wszystkim zmiana adresu nie jest zmianą strony procesu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."