  • 1. Data: 2005-08-12 06:24:47
    Temat: porobienie podpisu - co radzicie?
    Od: Krzyk <krzyk66[cut]@wp.pl>

    Mam nastepujacy problem, w celu wywiazania sie z narzuconych celow (pracuje w idei)
    podrobilem podpis osoby na zamowieniu z telekomunikacji.(idea wspolpracuje z t.p)
    Osoba ta zlozyla zawiadomienie na policji i rozpoczela sie sprawa karna.

    Dzwonilem do tej osoby i umowilismy sie ze ona wycofa zawiadomienie, lecz niestety
    powiedziano jej ze jest to sprawa karna ktora toczy sie wlasnym trybem i nie mozna
    jej
    wycofac.

    Co w tej sytuacji moge zrobic? Wiem ze grozi mi zgodnie z
    [kodeks karny]:
    "Art. 270. § 1. Kto, w celu u?ycia za autentyczny, podrabia lub
    przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego
    u?ywa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno?ci albo pozbawienia
    wolno?ci od 3 miesi?cy do lat 5." Ale czy skoro osoba pokrzywdzona jest sklonna
    wycofac wezwanie to nie mozna z tego jakos skorzystac?

    --
    pozdrawiam GG:2582778
    Swiat, przedstawienie trwa (C) Daniel

  • 2. Data: 2005-08-12 06:41:34
    Temat: Re: porobienie podpisu - co radzicie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzyk napisał(a):
    > Co w tej sytuacji moge zrobic?

    Proponuje się poddać karze ... ustalić jaką grzywnę z oskarżycielem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-12 06:51:16
    Od: Krzyk <krzyk66[cut]@wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> wrote in news:ddhgau$44l$2@atlantis.news.tpi.pl:

    > Krzyk napisa?(a):
    >

    > Proponuje si? podda? karze ... ustali? jaką grzywn? z oskar?ycielem.

    A jak sadzisz jaka wysokosc grzywny moze tutaj mniec zastosowanie?

  • 4. Data: 2005-08-12 07:50:29
    Od: Krzyk <krzyk66[cut]@wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> wrote in news:ddhgau$44l$2@atlantis.news.tpi.pl:

    > Krzyk napisa?(a):
    >

    > Proponuje si? podda? karze ... ustali? jaką grzywn? z oskar?ycielem.

    a czy na pewno nie da sie tego wycofac na wniosek pokrzywdzonego?

  • 5. Data: 2005-08-12 09:14:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzyk napisał(a):

    > a czy na pewno nie da sie tego wycofac na wniosek pokrzywdzonego?

    To jest przestępstwo ścigane z urzędu a nie na wniosek. Zastanawiałbym
    się nawet czy ta osoba której porodbiłeś podpis jest pokrzywdzoną w
    rozumieniu prawa karnego.

  • 6. Data: 2005-08-12 10:57:56
    Od: "Bart" <b...@v...pl>

    > Mam nastepujacy problem

    Ja miałem podobny problem, choć z drugiej strony barykady.
    Podrobiono mój podpis (ha, też na umowie o usł. telekomun.)
    Złożyłem doniesienie, prokuratura wezwała biegłego, biegły
    zbadał próbki pisma. Po czym biegły uznał, że nie jest w
    stanie _w 100%_ przesądzić kto fałszował, skoro sfałszowano
    zaledwie paręnaście liter (imię i nazwisko). Czyli: o ile
    sfałszowałeś 1-2 słowa, a nikt nie nagrał telefonicznych
    "uzgodnień", to myślę, że się wywiniesz. (A szkoda, IMBO.)

  • 7. Data: 2005-08-12 13:38:34
    Od: "kredytobiorca1" <k...@o...pl>

> [...]
    > sfałszowałeś 1-2 słowa, a nikt nie nagrał telefonicznych
    > "uzgodnień", to myślę, że się wywiniesz. (A szkoda, IMBO.)

    Niestety to prawda w Polsce.
    Sam uczestniczę w sprawie, w której jestem pokrzywdzony - na skutek podrobienia
    podpisu zmarłego, spadek nagle "zubożał". I choć wszyscy biegli orzekli
    jednogłośnie, że podpis NIE jest zmarłego, czyli jest podrobiony, to już na
    pytanie przez kogo - tutaj odpowiedzi się różnią.
    Nie zależym mi na ukaraniu winnego (choć wiem, kto to), ale spadek ma niemałą
    wartość. Ale Prokuratura umorzyła śledztwo, bo "nie można wykryć przestępcy" -
    teraz sprawa po odwołaniu toczy się od nowa. Jednakowoż przedmiotu spadku nie
    odebrano nikomu (samochód), bo "nie ma potrzeby" - ani nawet dowodu
    rejestracyjnego. SZOPKA! Wiedzą, że auto "skradziono", ale... wszystko ok.
    Ech... Polska właśnie... :(
    A co do meritum wątku, to prawda: to przestępstwo ścigane z urzędu: wycofać się
    nie da.

  • 8. Data: 2005-08-12 14:26:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzyk" <krzyk66[cut]@wp.pl> napisał w wiadomości
    .

    Masz dwa wyjścia. Albo przyznać się i poddać dobrowolnie karze. Skończy
    się zawiasami, grzywną i być może zwolnieniem dyscyplinarnym z pracy.
    Albo iść w zaparte i twierdzić, ze to nie ty. Wówczas powołany zostanie
    grafolog. Jeśli stwierdzi, ze podpis sfałszowałeś Ty, to zostaniesz
    skazany. Jeśli nie będzie w stanie ustalić tego, albo nawet wykluczy
    podrobienie tego podpisu przez Ciebie, to i tak zostaniesz skazany za
    poświadczenie nieprawdy, bo przecież sporządzający umowę poświadcza
    również prawdziwość podpisu klienta. Wybór należy do Ciebie.

  • 9. Data: 2005-08-12 18:59:17
    Od: Krzyk <krzyk66[cut]@wp.pl>

    "Bart" <b...@v...pl> wrote in news:14f6.00000172.42fc80b4
    @newsgate.onet.pl:

    > Ja mia?em podobny problem, cho? z drugiej strony barykady.
    > Podrobiono mój podpis (ha, te? na umowie o us?. telekomun.)
    > Z?o?y?em doniesienie, prokuratura wezwa?a bieg?ego, bieg?y
    > zbada? próbki pisma. Po czym bieg?y uzna?, ?e nie jest w
    > stanie _w 100%_ przesądzi? kto fa?szowa?, skoro sfa?szowano
    > zaledwie par?naście liter (imi? i nazwisko). Czyli: o ile
    > sfa?szowa?eś 1-2 s?owa, a nikt nie nagra? telefonicznych
    > "uzgodnie?", to myśl?, ?e si? wywiniesz. (A szkoda, IMBO.)

    I jak to sie skonczylo? Osoba falszujaca wywinela sie?

  • 10. Data: 2005-08-14 09:28:21
    Od: "Bart" <b...@v...pl>

    > I jak to sie skonczylo? Osoba falszujaca wywinela sie?

    Karnie - tak.
    Cywilnie - nie scigalem.
    Zawodowo - nie mam pojecia.