  • 1. Data: 2004-03-27 23:08:49
    Temat: pornografia w necie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Witam
    Otrzymałem prośbę następującej treści:

    >"Potrzebuję informację o zasadach (polskie prawo) umieszczania stron
    >pornograficznych w sieci.
    >Czy jest obowiązek umieszczania ostrzeżenia itp.
    >to zajmuje się tymi sprawami?"

    i bardzo proszę o wskazówki i opinie co na to odpowiedzieć. Wg mnie to chyba
    podpada pod KK? Ale jakie artykuły?

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 2. Data: 2004-03-27 23:20:24
    Temat: Re: pornografia w necie
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > i bardzo proszę o wskazówki i opinie co na to odpowiedzieć. Wg mnie to chyba
    > podpada pod KK? Ale jakie artykuły?

    art 200 lub 202, nie pamietam dokladnie
    generalnie chodzi o to, ze powinno byc umieszczone ostrzezenie, aby
    nikomu nie narzucac pornograficznych tresci :)

    Inna sprawa, ze chyba nikt jeszcze nie pokusil sie o stworzenie
    definicji, co pornografią jest a co nią nie jest.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-03-28 10:22:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ponieważ nie ma w Polsce definicji pornografii, to w zasadzi przepis jest
    poniekąd martwy. Ostatnio z wielkim hukiem zrobiono jedna sprawę, ale tam
    chodziło o pornografię dziecięcą, więc łatwiej to przez sąd przepchać.

    Istnienie ostrzeżeń nie jest nigdzie unormowane prawnie. Jeśli strona
    zostanie uznana za pornografię, to i 10 ostrzeżeń nie pomoże. A jeśli
    zostanie uznana za sztukę, to nie są do niczego potrzebne. Te ostrzeżenia
    są raczej oparte na etykiecie, niż prawie stanowionym.

  • 4. Data: 2004-03-28 13:22:28
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

> [...]
    >
    > Inna sprawa, ze chyba nikt jeszcze nie pokusil sie o stworzenie
    > definicji, co pornografią jest a co nią nie jest.
    zgadza sie, karane jest tylko propagowanie tresci pornograficznych osobom
    ktore na to nei wyrazily zgody lub osobom niepelnoletnim (tak przy okazji to
    smieszne troche ze osoba ltora skonczy 15 lat moze uprtawiac seks z kazdym,
    kto skonczyl 15 lat, a nie moze obejrzec gazetki porno ;) .
    Definicji pornografii nie ma od czasu kiedy byl projekt aby uznac za
    pornografie akty uwidaczniajace lub opisujace genitalia. Ktos wtedy zauwazyl
    slusznie ze polowa ksiazek medycznych bylaby zakazania i kilka swiatowych
    arcydziel literatury, nie wylaczajac Starego Testamentu ;)