    From: "andrp" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: poręczyciel gnębi poręczyciela
    Date: 8 Dec 2006 20:28:29 +0100

    Jestem poręczycielem kredytu, który został juz spłacony przeze mnie i dwojga
    innych poręczycieli. Ja osobiście spłaciłem kwotę ok 32 tysiące przy czym
    spłaty robiłem przez 2 pierwsze lata spłaty. W tym czasie pozostali
    poręczyciele spłacali po 8 tys każdy. Potem w dwóch następnych latach
    zaprzestałem spłaty (z powodu choroby) a pozostali poręczyciele spłacili po 21
    tys każdy. W sumie ja spłaciłem kwotę 32 tys a oni po 29 tys.
    W tej chwili okazuje się że pozwali przed sąd z żadaniem zapłaty za okres
    ostatnich dwóch lat spłacania kredytu, kiedy to ja nie dokonywałem już żadnych
    spłat. Na mój sprzeciw odpowiedzieli, że moje spłaty nie dotyczą okresu jaki
    podali w pozwie czyli ostatnich dwóch lat. Czy to możliwe, żeby wygrali ?
    Czy sąd może wziąć pod uwagę tylko wybrany przez powoda okres dokonywania
    spłat czy musi wziąć pod uwagę cały okres spłat ? W przepisach prawnych jest
    zdaje się coś takiego że poręczyciele odpowiadają solidarnie przez cały okres
    spłaty kredytu. Może się mylę, ale jeśli tak jest, to czy można pozywać
    poręczyciela przed sąd tylko za część tego okresu, czy tylko za cały okres
    spłat