  • 1. Data: 2010-03-16 10:29:00
    Temat: policja i symulator dachowania
    Od: <d...@i...pl>

    http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1647923,0,,zamiast_mand
    atu_policja_zafundowala_im_dachowanie,wiadomosc.html

    Posłuchałem wypowiedzi Pana Policjanta o tym, że zamiast mandatu złapani na
    wykroczeniu mają
    do wyboru mandat lub udział w symulacji dachowania lub przejście przez pasy
    dla pieszych.
    Forma efektywności do oceny, ale zastanawia mnie taka kwestia:
    ktoś np. godzi się na przejście po pasach i ulega wypadkowi. Sytuacja chyba
    całkiem prawdopodobna.

    Czy taka ofiara mogłaby domagać się zadość uczynienia? W końcu to Policja
    jej kazała przejść za odstąpienie od mandatu - tak w uproszczeniu.

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2010-03-16 10:40:12
    Temat: Re: policja i symulator dachowania
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    d...@i...pl pisze:
> [...]
    >
    > Czy taka ofiara mogłaby domagać się zadość uczynienia? W końcu to Policja
    > jej kazała przejść za odstąpienie od mandatu - tak w uproszczeniu.

    na pl.misc.samochody poruszyłem ten sam temat ale z innej strony:
    ja na przykład chciałbym się "przewieść" tym symulatorem dachowania -
    czy aby z tego skorzystać muszę złamać przepisy, przekroczyć prędkość?
    czy nie jest to jakaś forma namawiania do łamania przepisów?
    Pewno gdzieś można znaleźć taki symulator i zapewne odpłatnie
    skorzystać, ale tu mam za darmo.

  • 3. Data: 2010-03-16 11:12:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 16, 11:40 am, Rafał <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czy nie jest to jakaś forma namawiania do łamania przepisów?
    > Pewno gdzieś można znaleźć taki symulator i zapewne odpłatnie

    Jak podjedziesz pod patrol obslugujacy ten symulator i zapytasz czy
    mozesz sie "przejechac" pewnie Ci nie odmowia.

  • 4. Data: 2010-03-16 11:22:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@i...pl pisze:

> [...]
    > całkiem prawdopodobna.

    > Czy taka ofiara mogłaby domagać się zadość uczynienia? W końcu to Policja

    Pewnie - od sprawcy zdarzenia. Czyli (jeśli przechodził prawidłowo) od
    innego takiego szybkiego Billa, jak on.

    > jej kazała przejść za odstąpienie od mandatu - tak w uproszczeniu.

    Człowiek miał wolny wybór - mógł przyjąć mandat.

  • 5. Data: 2010-03-16 11:58:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafał r...@o...pl ...

    > na pl.misc.samochody poruszyłem ten sam temat ale z innej strony:
    > ja na przykład chciałbym się "przewieść" tym symulatorem dachowania -
    > czy aby z tego skorzystać muszę złamać przepisy, przekroczyć prędkość?

    Dokładnie.
    Ja tez chetnie bym spróbował.
    Gdzie musze złamac przepisy :)

    A tak powaznie, wiadomo, ze nikt nie bedzie tego robił celowo, skoro
    propozycja nie jest obowiazkowa i moze sie okazac, ze jednak zwyczajnie
    zaplaci sie mandat.

  • 6. Data: 2010-03-18 09:57:04
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <1...@t...go
    oglegroups.com>,
    BK napisał(a):

    > Jak podjedziesz pod patrol obslugujacy ten symulator i zapytasz czy
    > mozesz sie "przejechac" pewnie Ci nie odmowia.

    A jak odmówią, to powiedz, że 3km wcześniej złamałeś przepis ograniczenia
    prędkości w terenie zabudowanym i masz wyrzuty sumienia ;)

    Jacek