  • 1. Data: 2003-02-23 17:03:44
    Temat: podział mieszkania z KW a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "Miles" <B...@i...pl>

    Witam,

    wraz z kuzynem chcemy kupić mieszkanie wraz z przyległym obok poddaszem
    (jeszcze nie zaadoptowanym - w sumie ponad 125 m2) i podzielic je na 2
    mieszkania. Mieszkanie wraz z poddaszem (ktore w inwentaryzacji widnieje
    jako pom. gosp. 79 m2) ma 1 ksiege wieczysta, ktora zawiera w sobie zarowno
    mieszkanie jak i to przylegle obok poddasze (dzieli je scianka dzialowa).
    Problem w tym, ze chcemy do mieszkania dorzucic czesc strychu i powiekszyc
    mieszkanie do 60 m2, a 65 m2 strychu zaadaptowac na mieszkanie.

    Jakie procedury prawne mnie czekaja w przypadku takiego zamiaru?? Z
    pewnoscia beda to procedury administracyjne zwiazane z adaptacja poddasza,
    ale co dodatkowo jesli chodzi o wydzielenie 2giego mieszkania??

    Dodam ze jest mieszkanie ze strychem na 4 pietrze w kamienicy, nie jest to
    zabytek, i jest wspolnota mieszkaniowa (9 wspolnikow + ja na calosc, a
    docelowo 9 + 2 - ja i kuzyn).

    Czy do wydzielenia poddasza z KW konieczna jest zgoda wspolnoty ?? i czy
    wspolnota moze jakos zablokowac taki proces (gdyby ktos byl przeciwko
    takiemu pomyslowi)

    bede wdzieczny za wszelkie uwagi

    Leszek M.

  • 2. Data: 2003-02-23 18:15:44
    Od: ".:JaTy:." <J...@a...pl>

    Użytkownik "Miles"
> [...]
    zarowno
    > mieszkanie jak i to przylegle obok poddasze (dzieli je scianka dzialowa).

    trochę mało danych aby zabrać głos -
    czy ten strych to przynależność do tego lokalu (mieszkania) - tzn. czy te
    dwie powierzchnie stanowią wyłączony jeden lokal?
    jeśli chcesz to opisz to dokładnie na "priva" a może coś pomogę
    --
    _..:JaTy:.._
    z m.Kraka

  • 3. Data: 2003-02-23 18:47:51
    Od: "Miles" <B...@i...pl>

    Założona jest jedna księga wieczysta, a strych jest po inwentaryzacji i jest
    włączony w KW (mieszkanie 46 m2 i strych 79 m2, w każdym z pomieszczeń
    podział na pomieszczenia z metrażem), te 125 m2 powierzchni jest zapisane w
    KW, zatem nie jest to przynależność, tylko szczegółowy wpis potwierdzający
    własność.

    Leszek

  • 4. Data: 2003-02-23 20:54:42
    Od: "Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    Witam

    Co do podziału na 2 mieszkania. To jest to możliwe ale oba lokale muszą
    spełniać wymogi samodzielności
    określone w ustawie o własności lokali (art. 2). O ile pamiętam
    samodzielność stwierdza starosta.

    Co do strychu to o ile dobrze zrozumiałem chcecie część tego strychu, który
    nie jest waszą własnością
    zaadpotować? Jak wiadomo strych taki stanowi część nieruchomości wspólnej i
    w takiej sytuacji konieczna będzie uchwała wspólnoty o zbyciu określonemu
    właścicielowi (który chce dokonać adaptacji) określonej części (tzn. ten
    strych) .Hmm no i to chyba tyle...Sprawdzę to jeszcze bo pamiętam, że gdzieś
    się już zetknąłem z identycznym kazusem

    Pozdr