  • 1. Data: 2002-04-23 18:02:03
    Temat: podział działki
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    witam
    mam taki problem (piszę w imieniu znajomego)
    dziadek ma działke i chce ja podzielić na 2 części: połowa dla jego jedynej
    córki a druga połowa dla jednego z 3 wnuków, który to mieszka z nim w domu
    na owej działce
    Jego córka chce natomiast podzielić działkę na 3 równe części dla 3 synów (w
    tym tego co tam mieszka) zrzekając się swojego prawa do spadku na ich rzecz
    problem jest w tym, że ten z braci, który tam mieszka ożenił się i
    zameldował w domu na tej działce żonę i dziecko i nie ukrywa, że on chce
    całość bo tam jest zameldowany i tam mieszka
    Jak teraz to zrobić, żeby każdy z trzech otrzymał autentycznie trzecią część
    działki (działka bardzo atrakcyjnie położona w okolicach parku narodowego).
    Jak wogóle wygląda procedura: czy dziadek musi notarialnie przepisać działkę
    na wnuków, czy najpierw musi ja podzielić bo z tym, który tam mieszka nie da
    się dogadać - jak dziadek nie podzieli na określone kawałki to z nim nikt
    się nie dogada
    Co z sytuacją, gdy dziadek nie zrobi nic i umrze, kto dostanie i jaki
    zachowek
    Działka jest ok 20 m szeroka i długa na 200 metrów a więc przy podziale na
    trzech trzeba będzie usytanowić służebność działek ze wzgl na dostęp?
    Jak wygląda przy podziale sprawa domu, który stoi na końcu działki, czy
    dziadek musi go konkretnie któremuś wnukowi zapisać, konkretnie temu, który
    ten kawałek ziemi dostanie czy wygląda to całkiem inaczej?
    Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny, to sprawa dla mnie bardzo ważna i ze
    względu na stan zdrowia dziadka pilna
    pozdrawiam
    plemek