    From: "ananke" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: podział dorobku małżeńskiego - jak to zrobić?
    Date: Thu, 25 Mar 2004 13:39:26 +0100

    Pół roku temu wyprowadziłam się zabierając ze sobą jedynie drobne rzeczy
    typu odkurzacz i mikser. Obecnie jestem świeżo po rozwodzie. Nie jestem w
    stanie się dogadać z byłym mężem na temat jakiegoś sensownego podziału
    rzeczy wchodzących w skład wspólnego dorobku. Mąż twierdzi, że "możesz sobie
    zatrzymać to, co ze sobą zabrałaś, reszta jest moja" Takie postawienie
    sprawy jest dla mnie nie do przyjęcia ze zrozumiałych powodów. Skoro
    normalna rozmowa nie prowadzi do niczego to co mogę zrobić, by dostać część
    rzeczy typu pralka czy lodówka?
    Czy taki podział dorobku można zrobić sądownie? Jeżeli tak, to jak się do
    tego zabrać?
    No i jeszcze jedno pytanie... a właściwie moja obawa... Czy sądowne
    dochodzenie typu: czyj telewizor a czyje meble nie będzie po prostu
    śmieszne? (bo dla mnie osobiście jest to conajmniej żałosne, kiedy byli
    małżonkowie nie mogą dojść do porozumienia z pozoru prostej sprawie).