  • 1. Data: 2006-03-01 07:19:57
    Temat: podwójne obywatelstwo PL-UA
    Od: Marja <m...@n...pl>

    witam wszystkich!

    jestem obywatelem polski, prawie zupelnie nie wyruzniajacym sie z masy,
    oprocz tego ze zostalem urodzony na ukrainie. jakos tak sie zdarzylo ze
    ojciec tam studiowal i poznal dziewczynem wpadli i jestem. wychowywalem
    sie w polsce, jestem polakiem, niemniej bardzo dobrze znam jezyk
    (rosyjski) ze wzgledu na wyjazdy do rodziny i generalnie bardzo lubie
    (kocham) tamten kraj.

    niedawno wkroczyłem w wiek "produkcyjny" i zacząłem pracowac. oczywiscie
    mimo wyksztalcenia w zupelnie innym kierunku zostalem handlowcem i
    posluguje sie na codzien jezykiem rosyjskim, dosc czesto jezdze do krajow
    baltyckich, bialorusi, na ukraine.

    zastanawiam sie wiec czy starac sie o drugie obywatelstwo - ukrainskie.
    kieruje sie nie tylko sprawami zwiazanymi z pracą, ktora posiadam i
    najprawdopodowniej nawet jesli zmienie to pozostane w temacie, ale takze
    sentymentem do kraju urodzenia. prosze o podpowiedz, czy jestem w stanie
    uzyskac takowe obywatelstwo, gdzie sie o nie starac, co moze mnie spotkac
    jesli juz je uzyskam.

    Z powazaniem

  • 2. Data: 2006-03-01 09:43:18
    Temat: Re: podwójne obywatelstwo PL-UA
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > jestem obywatelem polski, prawie zupelnie nie wyruzniajacym sie z masy,

    "Prawie" robi wielka ruznice ;-)

    > uzyskac takowe obywatelstwo, gdzie sie o nie starac, co moze mnie spotkac
    > jesli juz je uzyskam.

    Ambasada prawde Ci powie.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-03-01 12:13:36
    Od: Marja <m...@n...pl>

    > Ambasada prawde Ci powie.

    no tak ale wolalbym od kogos z boku a nie z jednej z zainteresowanych stron

    BM

  • 4. Data: 2006-03-01 12:15:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marja napisał:
    [..]
    > takze sentymentem do kraju urodzenia. prosze o podpowiedz, czy jestem w
    > stanie uzyskac takowe obywatelstwo, gdzie sie o nie starac, co moze
    > mnie spotkac jesli juz je uzyskam.

    Sprawdź najpierw czy Ukraina zezwala na wielokrotne obywatelstwa bo
    wydaje mi się, że nie zezwala.
    I wtedy może od Ciebie wymagać zrzeczenia się polskiego obywatelstwa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 5. Data: 2006-03-01 16:47:14
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > "Prawie" robi wielka ruznice ;-)

    Owszem, znasz 'prawie' ojczystą ortografię ...

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2006-03-01 19:21:38
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marja wrote:
    > zastanawiam sie wiec czy starac sie o drugie obywatelstwo - ukrainskie.

    Nie ta grupa. Tu zapewne nie znajdziesz zbyt licznego grona obytych z
    prawem ukraińskim.

    > co moze mnie spotkac
    > jesli juz je uzyskam.

    Nie znając realiów ukraińskich szukałbym w tematach: obowiązek
    meldunkowy, nieograniczony obowiązek podatkowy, obowiązek wymiany prawa
    jazdy na ukraińskie, obowiązek zarejestrowania samochodu na Ukrainie. I
    last but not least, wojsko :)

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-03-01 23:21:46
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał:

    > Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, znasz 'prawie' ojczystą ortografię ...

    Odpowiedziałeś prawie właściwej osobie ;-)

    Krystian

  • 8. Data: 2006-03-02 00:01:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 2 Mar 2006 00:21:46 +0100, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Odpowiedziałeś prawie właściwej osobie ;-)

    Odpowiedział właściwej osobie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-03-02 04:35:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marja wrote:
> [...]
    > sentymentem do kraju urodzenia. prosze o podpowiedz, czy jestem w stanie
    > uzyskac takowe obywatelstwo, gdzie sie o nie starac, co moze mnie

    Najlepiej pytaj na grupach ukraińskich jeśli takie istnieją, albo przy
    okazji zaczep jakiegoś ichniejszego prawnika.
    Zdaje się, że ukraina nie pozwala na podwójne obywatelstwo.

  • 10. Data: 2006-03-02 11:05:46
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał :

    > Odpowiedział właściwej osobie.

    Zatem Ty prawie zrozumiałeś ironię Tigera ;-)

    Krystian