  • 1. Data: 2003-11-15 22:29:42
    Temat: podróż służbowa
    Od: BN<b...@p...onet.pl>

    witam

    w mojej firmie do celów odbywania podróży służbowych wprowadza sie
    karty kredytowe American Express.
    problem polega na tym ze za wszelkie operacje na karcie odpowiada
    pracownik tj. spłata zadłużenia prowizje za wypłaty w bankomacie itd.

    po zakończeniu podróży słuzbowej rozliczam delegacja, firma przelewa
    na moje konto odpowiednia sume - wynikającą z rozliczenia delegacji
    (hotele, diety, ryczałty itd.) a ja następnie własnorecznie z prywatnego
    konta dokonuje przelewu spłacającego zadłuzenie na karcie.
    dodatkowo nie moge pobrać żadnej zaliczki w kasie firmy, więc w gre
    wchodzą tylko wypłaty z bankomatu z w/w karty, lub tranzakcja
    bezgotówkowa.
    Jak juz zaznaczyłem wszelkimi obciążeniami na rachunku kartowym
    jestem obciążany osobiście ja, a nie moja firma.

    czy w zwiazku z powyższym moge stosując się do ROZPORZĄDZENIA
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 19 grudnia 2001 r. w
    sprawie szczegółowych zasad ustalania oraz wysokości należności
    przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej na obszarze
    kraju ( Dz.U.01.151.1720 z 2001 roku):

    1. żądać zwrotu prowizji od wypłaty zaliczki w bankomacie? Paragraf 3
    punkt 4 w/w rozporzadzenia stwierdza że pracodawca ma pokryć inne
    udokumentowane wydatki związane z podróżą służbowa.
    2. Jeżeli rozliczenie delegacji "przeciągnie się" (to standard w mojej
    firmie) z winy pracodawcy, i nie dostanę na czas zwrotu kosztów
    podróży, czy mogę żądać pokrycia przez moją firmę karnych odsetek z
    niespłaconego w terminie zadłużenia na karcie. jaka jest podstawa
    prawna?
    3. czy mogę ządać pokrycia przez firme kosztów dokonania przelewu
    regulującego spłatę zadłużenia na karcie? jaka jest podstawa prawna?

    wiadomo że moge pokryć zadłużenie na karcie z własnych srodków
    tylko jest male ale:
    1. moge to być duże sumy (zależy jak dla kogo ;-) ) dochodzące do
    kilku tysięcy złotych na miesiąc - więc mogęmieć problem ze
    zdobyciem środków.
    2. pokrywając zadłużenie na karcie z własnych srodków pozbawiam sie
    potencjalnego zysku związanego z utrzymywaniem srodków na
    własnym rachunku (odsetki od lokat), czy mogę żądać od mojej firmy
    wyrównania potencjalnych strat?

    B.N.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-16 01:52:37
    Temat: Re: podróż służbowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To czyja ta karta w końcu jest? Twoja, czy firmy? Jeśli Twoja, to co ma do
    niej pracodawca i czemu określa sposób jej używania? Jeśli pracodawcy, to
    co Cię obchodzi, czy zadłużenie karty jest uregulowane?