    From: "Grzegorz Hrynek" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: podobne domeny - nieuczciwa konkurencja?
    Date: 18 May 2005 19:47:22 +0200

    Witam grupowiczów.
    Szukałem w googlach i w archiwum grupy. Znalazłem kilka informacji ale nie
    bardzo mogę je dopasować do swojej sytuacji. Ale od początku.

    Dnia 26.10.2004 zarejestrowałem dla firmy domenę silniki-elektryczne.com.pl
    Firma zajmuje się sprzedażą silników elektrycznych.

    Ostatnio znalazłem domenę silniki-elektryczne.pl, która została zarejestrowana
    dnia 5.04.2005 (sprawdziłem na stronach NASKu) i również sprzedaje silniki
    elektryczne.

    W związku z tym mam pytanie - czy działalność tamtej firmy nie podchodzi pod
    nieuczciwą konkurencję? Znalazłem wcześniej informację, że można posiadać podobną
    domenę pod warunkiem, że nie prowadzi się tej samej działalności handlowej (ale
    te informacje dotyczyły nazw zastrzeżonych).
    Ponieważ moja domena została zarejestrowana wcześniej, to czy mogę domagać się
    "zaprzestania" sprzedaży tego samego produktu poprzez stronę internetową z
    wykorzystaniem tamtej domeny (silniki-elektryczne.pl) lub zmianę tamtej domeny
    na inną?
    Byłbym wdzięczny za odpowiedź - najlepiej popartą konkretnymi przepisami
    prawnymi (jeśli oczywiście coś mogę zrobić i takowe istnieją).

    Z Poważaniem

    Grzegorz Hrynek