  • 1. Data: 2005-07-31 00:06:04
    Temat: "podnajem" mieszkania
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy moge np. notarialnie, nieodplatnie uzyczyc moje mieszkanie krewnemu,
    z prawem do jego (mieszkania) zazadzania (bez prawa sprzedazy) tak by on
    mogl to mieszkanie wynajmowac osobie trzeciej, oczywiscie odplatnie.
    Chodzi mi o to, by podatek za zysk z jego wynajmu byl placony przez
    krewnego i zeby nawet zlotowka nie byla odnotowana na moje konto jako
    dochod?

    Dziekuje za kazda sugestie,

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-07-31 00:48:08
    Temat: Re: "podnajem" mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chodzi mi o to, by podatek za zysk z jego wynajmu byl placony przez
    > krewnego i zeby nawet zlotowka nie byla odnotowana na moje konto jako

    Od strony prawa cywilnego nie ma żadnego problemu. Od strony podatkowej,
    to już musisz pytać na grupie pl.soc.prawo.podatki . Na moją znajomość
    problematyki, to US może uznać, że dochód jest Twój, tylko go darowałeś
    owemu krewnemu. Tak to na pewno funkcjonuje w wypadku firm. Czy ma
    praktyczne przełożenie na osoby fizyczne, to tego nie wiem.