  • 1. Data: 2003-03-31 23:20:13
    Temat: podatek dochodowy
    Od: "rapt0r" <r...@b...pl>

    Witam!

    Mam do Was pytanie - czy kupujac samochod po cenie nizszej niz jego
    wartosc rynkowa, Urzad Skarbowy moze mnie zmusic do zaplacenia
    podatku od wartosci rynkowej czy od kwoty na umowie?
    Pytam poniewaz slyszalem niedawno o przypadku ze gosc sprzedal
    swojemu znajomemu Skode Felicje za 12 tys. podczas gdy byla
    warta 17 tys. a podatek zostal zaplacony od faktycznej kwoty na
    umowie a nie od kwoty rzeczywistej auta.

    Z gory dzieki za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-01 00:21:51
    Temat: Re: podatek dochodowy
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "rapt0r" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warta 17 tys. a podatek zostal zaplacony od faktycznej kwoty na
    > umowie a nie od kwoty rzeczywistej auta.
    hej
    moj kumpel sprzedawał stare autko za chyba 3K PLN a Pani w urzedzie
    otworzyła mu jakąś gazetę czy wydanie jakiegoś cennika, znalazła model i
    rocznik - policzyła wg tego co było tam napisane mając gdzies stan
    techniczny, przebieg, kwote na umowie i inne

    Pozdr

    MI

  • 3. Data: 2003-04-01 02:02:27
    Od: "krzys_iek" <krzys-iek@_spam-no_wp.pl>

> [...]
    > model i rocznik - policzyła wg tego co było tam napisane mając gdzies
    > stan techniczny, przebieg, kwote na umowie i inne

    stary mial tak samo... panie w US znaja sie na malowaniu paznokci lepiej niz
    na stanie auta i za zlomiastego golfa policzyly jak w tabelce [a auto bylo
    zajechane i ni jak do tabelki pasowalo... wszysto uczciwie... ale po ryju
    uczciwi dostaje jak wiemy ]

  • 4. Data: 2003-04-01 06:10:27
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

    "krzys_iek" <krzys-iek@_spam-no_wp.pl> wrote in message

> [...]
    > zajechane i ni jak do tabelki pasowalo... wszysto uczciwie... ale po ryju

    Tak niestety jest , gdyz podatek od czynnosci cywilnoprawnych w tym
    przypadku (sprzedazy aut),
    placi sie od wartosci RYNKOWEJ auta - a nie od tej co sobie strony umowy
    wpisza w umowie !
    A wartosc rynkowa oceniana jest na podstawie specjalnych
    cennikow, ktorymi dysponuja Panie w urzedzie ! Zawsze mozna sie niezgodzic
    z wycena i proobowac walczyc,
    ale Pani ci na pewno nie wyjdzie z budynku, zeby zobaczyc, ze nie masz
    lewego blotnika , albo
    kupiles fure bez szyb - co uzasadnialoby obnizenie ceny ! W kazdym razie,
    jezeli sie nie zgodzisz, to moga
    zrobic wycene rzeczoznawcy - jezeli wycena spowoduje, ze roznice w cenie
    podanej przez klienta, a
    uzyskanej z wyceny przekraczaja 30 % - wowczas musisz pokryc koszty wyceny i
    doplacic podatek
    od wyzszej ceny !

    Niemniej co kraj to obyczaj - wszystko zalezy od Urzedu Skarbowego ! Tylko
    nie nalezy w deklaracji PCC
    pisac zbyt wielu wymyslnych uszkodzen, bo potem przy rejestracji pojazdu w
    Urzedie Komunikacji - kaza zdobyc
    oswiadczenie diagnosty o dopuszczeniu do ruchu (to tez kosztuje) !

    pozdr

    sap