  • From: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pjany kierowca
    Date: Tue, 18 May 2004 09:16:05 +0200

    Witam,

    może ktoś mi pomoże :)
    W sobotę w Sopocie pijany kierowca (1,37 promila w wydychanym powietrzu - 20
    minut po wypadku) nie posiadający prawa jazdy wjechał żonie w tył samochodu.
    Dodatkowo panowały trudne warunki atmosferyczne (ulewa)
    W związku z tym mam pytania:

    1. Na jakim etapie sprawy mogę występować jako oskarżyciel posiłkowy ? - nie
    chcę dopuścić by dostał wyrok w zawieszeniu. Takich trzeba eliminować ze
    społeczeństwa.
    2. Czy do jazdy po pijaku można dołożyć spowodowanie zagrożenia w ruchu
    lądowym ?
    3. Czy firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania z jego OC ?
    4. Czy policja może odmówić podania jego Imienia i nazwisko, numeru polisy
    OC, firmy ubezpieczeniowej.
    5. Czy stwierdzenie faktu, że był winien kolizji nastąpi dopiero po sprawie
    karnej czy można to stwierdzić już teraz.