  • 1. Data: 2002-11-11 22:43:31
    Temat: piractwo troszke inaczej
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Witam

    Nie jestem pewien czy to jest pytanie na ta grupe, ale nie bardzo
    wiem ew gdzie moge to wyslac. Od razu mowie ze archiwum przejzalem.
    Mianowicie chodzi mi o cos takiego - czy piractwo (lamanie praw
    autorskich itp) jest kradzieżą? W sensie formalnym, nie ideologicznym :-)
    Moze jest gdzies definicja kradziezy jako takiej? (takze formalna :-)

    Sierp

  • 2. Data: 2002-11-11 23:03:41
    Temat: Re: piractwo troszke inaczej
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> naskrobał/a w

> [...]
    > autorskich itp) jest kradzieżą? W sensie formalnym, nie
    > ideologicznym :-) Moze jest gdzies definicja kradziezy jako takiej?

    Art 278. [Kradzież]
    par 1.
    Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    par 2.
    Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    Bardzo ładna definicja kradzieży.
    Jeśli chodzi ci o tych którzy kupują piraty dla siebie, to tyczą się ich:

    Art. 291 [Pasertstwo]
    par 1.
    Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa, lub pomaga do jej
    zbycia, albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,

    Art. 293 [Paserstwo komputerowe]
    par. 1
    Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do programu
    komputerowego.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Warning: Dates in Calendar are closer than they appear.

  • 3. Data: 2002-11-11 23:06:00
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]
    > autorskich itp) jest kradzieżą? W sensie formalnym, nie
    > ideologicznym :-) Moze jest gdzies definicja kradziezy jako takiej?

    Kodeks karny

[...]

    Niech jasna strona Mocy sie od nas odczepi!

  • 4. Data: 2002-11-11 23:27:51
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Kodeks karny
    >
    > Art 278. [Kradzież]
    ^^^^^^^^^^
    czy to jest jakis tytul artykulu?
> [...]
    > Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    > cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    hmm, no dobrze
    ale jeżeli ja sobie kopiuje jakis program do siebie to raczej
    nie robie tego w celu osiagniecia korzysci majatkowej
    (chyba ze pod to podciaga sie korzysc w sensie oszczednosci na
    danym produkcie - nie wydalem pieniedzy na niego, jest to korzysc,
    dobrze mysle?)

> [...]
    >
    > Art. 293 [Paserstwo komputerowe]
    > par. 1
    > Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do programu

    aaaaha
    czyli nie mozna tego nazwac kradzieza jak rozumiem?

    Sierp

  • 5. Data: 2002-11-11 23:42:53
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Sierp wrote:
    [..]
    > Mianowicie chodzi mi o cos takiego - czy piractwo (lamanie praw
    > autorskich itp) jest kradzieżą? W sensie formalnym, nie ideologicznym :-)

    Piractwo - czyli zarabianie na obrocie cudzymi utworami - tak,
    jest kradzieżą.
    Kradzieżą jest także przywłaszczenie sobie autorstwa utworu.

    Nie jest kradzieżą używanie pirackich utworów ani też zarabianie
    dzięki ich własnej eksploatacji, choć jest to łamaniem praw autorskich.

    > Moze jest gdzies definicja kradziezy jako takiej? (takze formalna :-)

    Słownik j. polskiego:
    Kradzież - dokonane bez wiedzy prawowitego właściciela bezprawne
    zabranie jego własności; złodziejstwo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-11-12 08:44:29
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    > cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    Nie jestem prawnikiem, ale z tego wynika co najwyżej to, że nastąpiło
    zownanie zagrożenia karą kradzieży i "piractwa". a nie utozsamienie obu
    pojęć.

    Czy jeżeli w KK sikanie na skwerze będzie zagrożone taką samą karą jak
    kradzież, to będzie oznaczało, że sikanie = kradzież?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 7. Data: 2002-11-12 16:41:33
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > Czy jeżeli w KK sikanie na skwerze będzie zagrożone taką samą karą jak
    > kradzież, to będzie oznaczało, że sikanie = kradzież?

    Gdybyś przeczytał mój post do końca, to byś dowiedział się, że paserstwo
    jest zagrożone taką samą karą i nikt nie mówi na to kradzież.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!

  • 8. Data: 2002-11-12 19:29:23
    Od: "cyprek" <c...@b...gnet.pl>

    A co w takim razie grozi osobie która nie kupiła pirackiego oprogramowania,
    nie sprzedaje takowega, tylko używa we własnym zakresie i nie zarabia za
    jego pomocą?

    Cyprek

  • 9. Data: 2002-11-12 19:34:00
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    cyprek wrote:
    > A co w takim razie grozi osobie która nie kupiła pirackiego oprogramowania,
    > nie sprzedaje takowega, tylko używa we własnym zakresie i nie zarabia za
    > jego pomocą?

    Programy podciągnięte są pod paserstwo.
    Inne utwory - tylko odpowiedzialność cywilna.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 10. Data: 2002-11-13 02:09:07
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > A co w takim razie grozi osobie która nie kupiła pirackiego
    > oprogramowania,
    > nie sprzedaje takowega, tylko używa we własnym zakresie i nie zarabia
    > za jego pomocą?

    Czegoś tu nie rozumiem...
    Jak nie kupila, to skad ma? Dostala? To chyba tez pod paserstwo podpada.

    chester
    --
    "Tak czy inaczej, wszystko jest symbolem erotycznym." (Luis Bunuel)