    From: "Ola" <o...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pelnomocnik z urzedu
    Date: Thu, 28 Apr 2005 09:23:59 +0200

    Witam!
    Jakis czas temu pisalam o niekompetentnym pelnomocniku z urzedu, ktory
    namawial mnie do wyplacenia mu dodatkowych gratyfikacji.
    Zdecydowalam sie zlozyc skarge.Chcialabym ja jednak pozadnie przygotowac.
    Mam jednak pare watpliwosci. Moze pozwolicie mi je rozwiac lub podpowiecie
    gdzie szukac odpowiedzi. Probowalam przejzec http://www.prawo.lex.pl/ ale
    nie bardzo umiem sie poruszac po tym serwisie. Moze jest jakis podobny
    zaopatrzony w wyszukiwarke, ktora przeglada zasoby wszystkich aktualnych
    aktow prawnych wydanych w tym kraju?

    - jakie dokumenty reguluja prace adwokatow, gdzie szukac aktow prawnych
    ktore traktuja ten temat, czy prwnikow obowiazuje jakis kodeks zawodowy? Czy
    po aplikacji skladaja jakies przyzeczenie tak jak np lekarze? Czy sa jakies
    pozaustawowe dokumety ktore reguluja ich prace?

    - czy adwokat z urzedu ma takie same obowiazki jak adwokat, bezposrednio
    oplacany przez klienta?

    - jak jest finansowany adwokat z urzedu? Czy jest ustawowa kwota, ktora
    otrzymuje za swoja prace i czy jest to jendorazowa kwota czy kazda rozprawa
    jest finasowana oddzielnie? Skad bezposrednio biora sie te pieniadze, kto
    ponosi koszty pelnomocnictwa z urzedu?

    Moj mecenas jak juz wspomnialam w poscie z 17.04.2005 dawal mi do
    zrozumienia, ze chce dodatkowych pieniedzy. Niemniej robil to dosc
    taktownie:) Zdania typu "nie oplaca mi sie pracowac za 300 zł z rady
    adwokackiej" albo "niezamozne osoby kozystaja z pomocy prawnej finasujac ja
    w ratach przy wsparciu rodziny i bliskich" nie sa jednoznacznie korupcyjne,
    to tylko delikatna sugestia.....
    Kiedy dalam mu do zrozumienia, ze nie zaplace zadnych pieniedzy uzaleznil
    swoje pelnomocnictwo od szybkiego i niekozystnego dla mnie zakonczenia
    sprawy. Powolal sie na to, ze moje roszczenia, sa niezgodne z jego
    prywatnymi pogladami. Dodam, ze nie byly one niezgodne z przepisami prawa,
    ani zasadami etycznymi i powstaly one podczas bezplatnych kosultacji z
    prawnikami organizacji pozarzadowych. Dlatego tez zastanawiam sie na ile
    prywatne poglady pelnomocnika z urzedu moga byc przeciwskazaniem do
    wykonania poleconego mu zadania, za ktore pobiera wynagrodzenie.

    pozdrawiam
    Ola