  • 1. Data: 2012-01-23 13:10:46
    Temat: pełnomocnictwo do kupna samochodu
    Od: landslade <l...@g...pl>

    Małżeństwo - obydwoje prowadzimy jednoosobowe DG.
    Chcemy kupić samochód osobowy na współwłasność.

    Czy możliwe jest udzielenie mężowi pełnomocnictwa przez żonę na kupno
    dowolnego auta?
    Znalazłem w sieci wzory takich pełnomocnictw,ale każdy z nich zawiera
    szczegółowe dane pojazdu, czyli jest to pełnomocnictwo do kupna
    konkretnego samochodu.
    Czy można w pełnomocnictwie pominąć dane auta? czyli wystawić je na
    dowolny samochód?
    (Chodzi o to, żeby nie móc jeździć i szukać auta we dwoje.)

    Znalazłem też informację, że takie pełnomocnictwo powinno być
    sporządzone u notariusza.
    Czy można pełnomocnictwo sporządzić samemu, a u notariusza tylko je
    "poświadczyć"? (Słyszałem o czymś takim, ale kompletnie nie wiem, czy
    to prawda. Chodzi mi o ograniczenie kosztów notarialnych.)

  • 2. Data: 2012-01-23 13:12:02
    Temat: Re: pełnomocnictwo do kupna samochodu
    Od: landslade <l...@g...pl>

    > (Chodzi o to, żeby nie móc jeździć i szukać auta we dwoje.)

    Miało być: chodzi o to, żeby nie *musieć* jeździć i szukać auta we
    dwoje :)

  • 3. Data: 2012-01-23 15:49:02
    Od: "seba" <s...@o...pl>

    > (Chodzi o to, żeby nie móc jeździć i szukać auta we dwoje.)

    MOżna. Możesz dać do zakupu każdego pojazdu, albo napisnać np do każdego do
    wartości 200tys /szt żeby brzmiało grożniej.
    Można tylko poświadczyć podpis albo zrobić w formie aktu.

    Sugeruje dać odrazu w jecnym pełnomocnictwie do: zakupu, rejestracji,
    zawierani um ubespiecz, wyrejestrowania, sprzedaży itp . Ten sam koszt, a
    fun wienkszy

    Seba (Mecenas)