  • 1. Data: 2012-01-23 08:05:46
    Temat: przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze
    Od: humanizm wpolsce <h...@g...com>

    Siostra mieszkająca ze mną miała umowę z Tauron o dostawę prądu na
    swoje nazwisko. Następnie siostra przepisała mieszkanie na mnie przed
    śmiercią. Po jej śmierci nie wnosiłem do sądu o spadek, bo już nie
    było czego przejąć w tym momencie. Okazało się że jest spora nadpłata
    za elektryczność, na tym rachunku na siostrę, i jednocześnie spora
    niedopłata za rachunek telefoniczny, który też był na siostrę. Czy
    przysługuje mi przepisanie na siebie umowy o dostawę elektryczności
    tak, żebym przejął nadpłatę i czy muszę spłacić zaległość w rachunku
    telefonicznym? Jak się przepisy przedstawiają w tej sprawie?

  • 2. Data: 2012-01-23 08:51:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 09:05, humanizm wpolsce pisze:
> [...]
    > śmiercią. Po jej śmierci nie wnosiłem do sądu o spadek, bo już nie
    > było czego przejąć w tym momencie. Okazało się że jest spora nadpłata

    No właśnie było.

> [...]
    > tak, żebym przejął nadpłatę i czy muszę spłacić zaległość w rachunku
    > telefonicznym? Jak się przepisy przedstawiają w tej sprawie?

    Zobowiązania i należności są dziedziczone zgodnie z kodeksem cywilnym.
    Czyli najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe, a potem
    spadkobiercy dziedziczą tę nadpłatę i zaległość.

  • 3. Data: 2012-01-23 10:03:34
    Od: humanizm wpolsce <h...@g...com>

    On 23 Sty, 09:51, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > Czyli najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe, a potem
    > spadkobiercy dziedziczą tę nadpłatę i zaległość.

    Czyli bez przeprowadzenia postępowania spadkowego przeze mnie dostawca
    usług telefonicznych nie może mnie obciążyć zaległością siostry?

  • 4. Data: 2012-01-23 10:35:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 11:03, humanizm wpolsce pisze:

    > Czyli bez przeprowadzenia postępowania spadkowego przeze mnie dostawca
    > usług telefonicznych nie może mnie obciążyć zaległością siostry?

    Tak łatwo to nie ma ;)

  • 5. Data: 2012-01-23 11:00:05
    Od: humanizm wpolsce <h...@g...com>

    On 23 Sty, 11:35, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Tak łatwo to nie ma ;)

    To ja mam płacić za siostrę, mimo że nie było przejęcia spadku i że
    umowa była tylko na siostrę??

  • 6. Data: 2012-01-23 11:07:35
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-01-23 11:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak łatwo to nie ma ;)

    Proszę mnie skorygować, ale chyba może przeprowadzić postępowanie
    spadkowe i zrzec się spadku, jednocześnie nie przejmując
    żadnych zobowiązań?

    mjk

  • 7. Data: 2012-01-23 11:09:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 12:07, Slawek Kotynski pisze:

    > Proszę mnie skorygować, ale chyba może przeprowadzić postępowanie
    > spadkowe i zrzec się spadku, jednocześnie nie przejmując
    > żadnych zobowiązań?

    Tak, spadek można odrzucić, ale jeśli jeszcze nie minęło 6 miesięcy.

  • 8. Data: 2012-01-23 11:10:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 12:00, humanizm wpolsce pisze:

    > To ja mam płacić za siostrę, mimo że nie było przejęcia spadku i że
    > umowa była tylko na siostrę??

    Postępowanie spadkowe ma na celu oficjalne stwierdzenie, kto i ile
    odziedziczył.

    Jeśli spadku nie odrzuciłeś w terminie, to odziedziczyłeś tak czy
    inaczej. Tylko bez stwierdzenia nabycia spadku ciężko domagać się tego,
    co się odziedziczyło na plus. Ale za długi mogą ciebie ścigać.

  • 9. Data: 2012-01-23 11:11:57
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-23 12:00, humanizm wpolsce pisze:

    > To ja mam płacić za siostrę, mimo że nie było przejęcia spadku i że
    > umowa była tylko na siostrę??

    A dlaczego nie oburza Ciebie przejęcie nadpłaty za siostrę?

    --
    spp

  • 10. Data: 2012-01-23 11:14:16
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-23 12:07, Slawek Kotynski pisze:

    > Proszę mnie skorygować, ale chyba może przeprowadzić postępowanie
    > spadkowe i zrzec się spadku,

    Po śmierci - nie można, można spadek odrzucić... a wtedy wszystko
    przechodzi na dzieci. :(

    --
    spp