  • 1. Data: 2010-07-15 16:51:24
    Temat: patent - problem...
    Od: "zuza" <s...@v...pl>

    Witam,

    taki mam problem. Otóż moja firma (nazwijmy ją firmą A) obecnie jest w
    trakcie modernizacji realizowanego procesu technologicznego. Nowy system
    zaawanowanego sterowania tym procesem montuje nam zagraniczna firma B.
    System sterowania ma przy nazwie R w kółeczku, rozumiem, że nazwa jet
    zastrzeżona, o ile ma to jakieś znaczenie... Czy całość jest opatentowana -
    nie wiem, ale domniemuję że tak tylko pewnie w kraju z którego pochodzi
    firma B (sądzę że to może mieć znaczenie). W ramach całego sytemu sterowania
    jest wiele elementów, jednym z nich jest sterowanie dmuchawą z wykorzytaniem
    pomiarów stężenia amoniaku. Użycie tego sytemu na naszym obiekcie zostało
    zaprojektowane już dość dawno (ze 3 lata temu), obecnie system jest w
    trakcie rozruchu.

    Kilka dni temu otrzymaliśmy pismo od firmy C, która w sposób bardzo ogólny
    informuje nas o zgłoszeniu patentownym technologii która mogłaby usprawnić
    taki proces jak my mamy i całkiem niewinnie niby zachęcają do wpółpracy. No
    tylko nam coś tu śmierdzi. Bo dalej jest informacja, że to pismo jest też
    informacją dla nas w rozumieniu artykułu 288 ust 2 Prawa Własności
    Przemysłowej. Po telefonie do firmy dowiedziałam się, że niewiele mogą mi
    powiedzieć, ale z grubsza w tym ich całym zgłoszeniu chodzi o sterowanie
    tlenem w funkcji amoniaku - czyli +/- to samo co my będziemy mieć...

    Zgłoszenie patentowe było kilka dni temu. Czyli nie jest jeszcze
    opublikowane. Nie sądzę żeby im uznali ten patent, bo to dość trywialna
    rzecz, dość powszechnie stosowana na wielu instalacjach, no ale co jeśli
    tak? Boimy się, że za trochę dostaniemy kolejne pismo, że bezprawnie
    korzystamy z ich patentu...

    Może już teraz, możemy jakoś się zabezpieczyć przed ewentualnymi kłopotami?
    Bo śmierdzi nam ta cała sprawa... Jakie powinny być nasze działania? Jak
    prawo reguluje podobne kwestie? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi!

  • 2. Data: 2010-07-15 19:37:25
    Temat: Re: patent - problem...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zuza" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kłopotami? Bo śmierdzi nam ta cała sprawa... Jakie powinny być nasze
    > działania? Jak prawo reguluje podobne kwestie? Z góry dzięki za wszelkie

    Odpiszcie im, że od dawna stosujecie tę technologię i ich patent nei jest
    dla Was nowością. Listem poleconym. Dla porządku odpis pisma do PKN wraz z
    kserokopią ich pisma i własnym przewodnim, że ktoś chce opatentować to, co
    Wy już dawno używacie.

  • 3. Data: 2010-07-16 06:30:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >Dla porządku odpis pisma do PKN wraz z

    chyba UPRP

  • 4. Data: 2010-07-16 14:50:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > chyba UPRP

    Oczywiście masz rację. Pomyliłem się.

  • 5. Data: 2010-07-22 14:34:54
    Od: "zuza" <s...@v...pl>

> [...]
    > kserokopią ich pisma i własnym przewodnim, że ktoś chce opatentować to, co

    Bardzo serdecznie dziękuję za podpowiedź!