  • 1. Data: 2002-05-26 17:53:55
    Temat: paszport dla dziecka
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    Witam,
    jest dziadkiem uroczej dziewczynki w wieku 8 lat.
    Moj byly ziec nie chce sie zgodzic na wyrobienie paszportu
    dla niej - chcialbym ja i corkę zabrac na wakacje za granice.
    Czy jest jakas mozliwosc zalatwienia tej sprawy ?
    Perswazje, odwolywanie sie do uczuc ojcowskich , grozbe
    wyrzucenia z pokoju ktory mu po rozwodzie zalatwilem (moge to zrobic
    natychmiast)
    olewa i caly czas "niet".
    bardzo prosze o o doradzenie co zrobic w takiej sytuacji.

    zmartwiony
    Dziadek Rysiek

  • 2. Data: 2002-05-26 19:41:47
    Temat: Odp: paszport dla dziecka
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik RZ <r...@r...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acr7h2$ed6$...@a...dialog.net.pl...
    > Witam,
    > jest dziadkiem uroczej dziewczynki w wieku 8 lat.
    > Moj byly ziec nie chce sie zgodzic na wyrobienie paszportu

    Matka dziecka,bądź opiekun prawny powinien wystąpić z wnioskiem do sądu
    rodzinnego " o zezwolenie na wydanie paszportu" podając dokładnie adres
    matki bądź opiekuna .Matka z dzieckiem jest wnioskodawczynią i adres ojca
    dziecka czyli uczestnika postępowanie , powinna uzasadnić wniosek i podpisać
    / 3egz. 2 złożyć w biurze podawczym sądu/, w zał. akt urodzenia małoletniego
    dziecka. Powód wydania takiego paszportu to cele turystyczne .Wpis w sprawie
    wynosi 30 zł., można w kasie sądu opłacic .
    Sandra

  • 3. Data: 2002-05-26 20:44:32
    Temat: Re: paszport dla dziecka
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

> [...]
    sprawie
    > wynosi 30 zł., można w kasie sądu opłacic .

    Serdecznie dziekuje
    Dziadek Rysiek

  • 4. Data: 2002-05-27 10:23:46
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

> [...]
    sprawie
    > wynosi 30 zł., można w kasie sądu opłacic .

    Jeszcze raz dzieki za opdpowiedz.
    Pozostaje jeszcze sprawa kazdorazowego przy wyjezdzie za granice
    zgody przez bylego ziecia. Co zrobic jak bedzie znow utrudnial ?
    Czy procedura jest taka sama ?

    pozdrawiam
    Dziadek Rysiek

  • 5. Data: 2002-05-27 11:21:11
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "RZ" <r...@r...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz dzieki za opdpowiedz.
    > Pozostaje jeszcze sprawa kazdorazowego przy wyjezdzie za granice
    > zgody przez bylego ziecia.

    IMHO jak dziecko ma paszport to juz nie musi byc zgody na kazdy wyjazd.

    Karol

  • 6. Data: 2002-05-27 11:51:46
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]

    > Pozostaje jeszcze sprawa kazdorazowego przy wyjezdzie za granice
    > zgody przez bylego ziecia. Co zrobic jak bedzie znow utrudnial ?

    Jeżeli nie jest pozbawiony praw rodzicielskich to uzyskanie paszportu
    może trwać. Potem nie są wymagane żadne zgody na wyjazd (ZTCW).

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 7. Data: 2002-05-27 17:45:20
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    > Jeżeli nie jest pozbawiony praw rodzicielskich to uzyskanie paszportu
    > może trwać. Potem nie są wymagane żadne zgody na wyjazd (ZTCW).
    > --
    Dzieki serdeczne za oswiecenie. Czy aby napewno ?
    pozdrawiam
    Dziadek Rysiek

  • 8. Data: 2002-05-27 19:45:38
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik RZ <r...@r...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:actrd0$13u$...@a...dialog.net.pl...

    Co Ty mu opowiadasz,zezwolenie na wydanie to jest zezwolenie zastępujące
    zgodę ojca.I zależy to w głównej mierze od sądu nie od maniaka tatusia,ze co
    mu odbija to ma problem.
    Sandra

  • 9. Data: 2002-05-28 06:31:45
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    zastępujące
    > zgodę ojca.I zależy to w głównej mierze od sądu nie od maniaka

    Opowiadam o znanym mi przypadku, gdzie Tatuś nie zgadzał się przez 4
    lata twierdząc, iż matka chce wyjechać na stałe za granicę i w ten
    sposób ojciec straci kontakt z dziećmi. Po czterech latach Sąd
    zmienił zdanie.
    Przecież nie napisałem, że bez zgody Ojca dzieci nie dostaną paszportu
    tylko żeby była przygotowana iż to trochę może potrwać.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 10. Data: 2002-05-28 08:43:02
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acvf2h$ign$...@n...onet.pl...
    > Przecież nie napisałem, że bez zgody Ojca dzieci nie dostaną paszportu
    > tylko żeby była przygotowana iż to trochę może potrwać

    Taktyka i bystrość sie liczy oraz dobrze napisany wniosek .

    Sandra