  • 1. Data: 2009-06-18 12:25:25
    Temat: parking prywatny a przepisy
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Czy na parkingu prywatnym obowiązują przepisy ruch drogowego?

    Chodzi konkretnie o parking przy Urzędzie Skarbowym, który użyczyła firma
    PKS,
    przy parkingu nie ma oznaczeń, ze prywatny, czy ze dla pracowników US,
    kompletnie nic
    tylko P

    Po prostu jest parking, na ktorym paruje min ja jako mieszkaniec kamienicy,
    oraz parkuja tam
    urzędnicy, którzy notorycznie, parkują auta jak im się podoba, zastawiając
    kilka osób codziennie rano
    min mnie.

    Swojego czasu ponoć w tej sprawie była straż miejska i machneli ręką, ze to
    nie ich sprawa.

    Ja oczywiście rano grzecznie idę do US, i pytam ochrony czuje to autko z
    usmiechem
    Paniuse schodzą i przestawiają, agresywnie nastawione, ostatnio, jednak
    sąsad był mocno zbulwersowany
    i posypały się wyzwiska.

    Kto ma racje? czy mogą tam obowiązywac jakieś przepisy?
    dodam, ze na parkingu są wyznaczone miejsca parkingowe jednak
    urzędnicy nie korzystają z nich, utrudniając nam wyjazd do pracy rano.

    jak dotychczas zawsze grzecznie to załatwia, chociaż w środku się gotuje :)

  • 2. Data: 2009-06-18 15:32:58
    Temat: Re: parking prywatny a przepisy
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > kamienicy, oraz parkuja tam
    > urzędnicy, którzy notorycznie, parkują auta jak im się podoba, zastawiając

    No to kartki NIE PARKUJ JAK ŁOŚ lub pędzel + farba olejna i napisać w/w
    tekst na szybie.

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-06-18 17:55:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No to kartki NIE PARKUJ JAK ŁOŚ lub pędzel + farba olejna i napisać w/w
    > tekst na szybie.
    > Inż.prawa

    Publicznie nawołujesz do conajmniej wykroczenia :-)

  • 4. Data: 2009-06-18 17:57:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy na parkingu prywatnym obowiązują przepisy ruch drogowego?

    Tak, ale w zakresie, w jakim ma to wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
    Zastawienie innego użytkownika moim zdaniem nie ma.

  • 5. Data: 2009-06-18 18:39:24
    Od: "Biernacki Marek" <b...@w...pl>

    > Tak, ale w zakresie, w jakim ma to wpływ na bezpieczeństwo ruchu
    > drogowego. Zastawienie innego użytkownika moim zdaniem nie ma.

    Moim zdaniem - ma.
    Kiedyś dzwoniłem na policję (drogówkę) w podobnej sytuacji. Zostałem
    zablokowany, brak możliwości wyjazdu.
    Przyjechali.
    Facet zaczął coś im tłumaczyć, że kiedyś były tam jakieś znaki itd. ale
    wandale uszkodzili. W ten wątek policjanci wcale nie wnikali. Był ? Może
    ... ale teraz nie ma.
    Zapytali faceta ; "A gdyby w tej chwili zablokowany samochód np. się
    zapalił, to w jaki sposób miałaby do niego dojechać straż ?" .
    Na koniec ; "Odblokuje pan, czy laweta ?" No i facet odjechał....

    Poza tym, uniemożliwienie wyjazdu, to praktycznie uniemożliwienie
    użytkowania pojazdu.

    Pozdrawiam.
    MB

  • 6. Data: 2009-06-18 18:45:35
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Biernacki Marek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Na koniec ; "Odblokuje pan, czy laweta ?" No i facet odjechał....
    >
    > Poza tym, uniemożliwienie wyjazdu, to praktycznie uniemożliwienie

    dodatkowo ja jestem uczulona na jedna rzecz. Moje auto kilkadziesiat razy
    słuzyło do ratowania zycia. Brzmi kolokwialnie, ale tak jest. Mój brat ma
    pewna chorobe, która wymaga natchmiastowej interwencji w szpitalu. Nawet
    przyjazd karetki niewiele daje, bo nie maja sprzetu. Przekonalismy sie wiec
    ze jesli juz trzeba dzialac, to najlepiej wsadzic do auta i od razu wiezc do
    szpitala ( na szczescie ataki zdarzaja sie najczesciej w nocy i mozna jechac
    w miare szybko). I jesli taki łos zastawiłby moje auto, to po prostu
    naraziłby czyjes zycie a to juz nie jest smieszne...

    E.

  • 7. Data: 2009-06-18 18:54:49
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Amir pisze:

    > jak dotychczas zawsze grzecznie to załatwia, chociaż w środku się gotuje :)

    najprostszy sposób: wróć wcześniej z pracy i zastaw ich.

    ja miałem taką sytuację pod blokiem wspólnoty - jest parking tylko dla
    mieszkańców ze znakiem zakaz ruchu i "nie dotyczy mieszkańców". I stanął
    jakiś facet na obcych numerach (ponieważ to blok koło urzędu miasta, to
    na 99% tam szedł). Zapytałem grzecznie, czy on ma prawo tutaj parkować,
    bo właśnie zastawić ostatnie miejsce parkingowe, a to tylko dla
    mieszkańców jest. Zaczął się wściekać, że "g... mnie to obchodzi, gdzie
    parkuje i czy jest mieszkańcem" itd. Ja stwierdziłem, że w takim razie
    ja akurat mieszkańcem jestem i stanąłem sobie dokładnie za nim - nie
    mógł wyjechać, zamknąłem samochód i poszedłem do domu. Na odchodnym mu
    powiedziałem, że oczywiście, jak ma prawo tutaj parkować (i wogóle
    wjechać na ten plac) to niech dzwoni po straż miejską. Po paru minutach
    wyszedłem - gość grzecznie czekał w samochodzie na to, żebym odjechał.
    Ale był zagotowany .... Ale już nic nie powiedział. Dla pewności
    obszedłem samochód, żeby sprawdzić, czy przypadkiem nie miał spotkania z
    jakimś gwoździem albo coś ...

    Wojtek

  • 8. Data: 2009-06-19 06:08:41
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > Publicznie nawołujesz do conajmniej wykroczenia :-)

    Niepoczytalnemu i tak nic nie grozi;)

  • 9. Data: 2009-06-19 06:15:58
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy na parkingu prywatnym obowiązują przepisy ruch drogowego?

    Jeśli jest to parking prywatny należący do Was to postawcie na wjeździe
    sobie szlaban. Albo dwa słupki połaczone kawałkiem łańcucha i po sprawie.

    --
    Paweł

  • 10. Data: 2009-06-19 07:15:14
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Publicznie nawołujesz do conajmniej wykroczenia :-)

    Gdzie? Wybór dałem - kartka lub farba olejna. Właściwy wybór zależy od
    upierdliwości wykroczenia.

    Inż.prawa