  • 1. Data: 2012-03-08 23:23:25
    Temat: outsorcing softu - ktoś ćwiczył kontrakt?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czym istotnym powinien różnić się kontrakt o outsorceing softu od kontraktu
    o wykonanie softu?
    - jak okreslić przedmiot umowy w pierwszym przypadku?

  • 2. Data: 2012-03-09 00:20:13
    Temat: Re: outsorcing softu - ktoś ćwiczył kontrakt?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Mar 2012, yapann wrote:

    > czym istotnym powinien różnić się kontrakt o outsorceing softu od kontraktu
    > o wykonanie softu?
    > - jak okreslić przedmiot umowy w pierwszym przypadku?

    ...ja się nie znam, ale mi outsorcing kojarzy się zasadniczo z czyms co
    ma charakter zlecenia, czyli np. powierzenie rozwijania oprogramowania,
    w odróżnieniu od wykonania scisle wyspecyfikowanego programu lub jego
    konkretnej przeróbki (co ma charakter "dzieła") - bo to ostatnie nie
    różni się jakos istotnie od kupienia MS Windows na przykład :]
    Czyli przedmiotem outsorcingu raczej będzie *czynnosć*, a nie wynik
    jej wykonywania. Włacznie z wersja z płaceniem "za gotowosć", kiedy nie
    ma nic akurat do roboty.
    "Utrzymywanie programu księgowego tak żeby był zgodny z aktualnymi
    przepisami przez dwa lata" w roli przedmiotu outsorcingu dajmy na to
    (można na tym niezle wtopić, jak którys minister będzie "miał pomysła"
    z reformowaniem, a zdarzało się).

    Nie powiem czy POWINIEN się różnić, bo na mój gust jest to postawienie
    sprawy na głowie: najpierw należy ustalić co nam jest potrzebne, a dopiero
    na deser zastanawiać się jak to co wyszło nazwać :)
    Ewentualnie po tym etapie dokonać powtórki, jesli wyszło że zmiana "metody"
    może przyniesć inne korzysci, np. podatkowe, jak bywa przy leasingu, ktory
    dosć często bywa nieopłacalny np. w porównaniu z kredytowaniem, ale
    "bieżacy bilans kasowy" (całkiem jak w przypadku rzadu :P) z p. widzenia
    podatków czasem przesadza o jego wyborze.

    No to teraz co jest celem pytania o outsorcing...? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-03-09 08:16:58
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > czym istotnym powinien różnić się kontrakt o outsorceing softu od
    kontraktu
    > o wykonanie softu?
    > - jak okreslić przedmiot umowy w pierwszym przypadku?

    Moim skromnym zdaniem domorosłego prawnika
    to się kupy nie trzyma.

    Program lub fragment programu można zrobić na zamówienie
    do czego może służyć umowa o dzieło (to rzecz niepowtarzalna).

    Home.pl daje korzystanie z programów sklepowych za opłatą
    (coś ala-dzierżawa ale nie outsorcing).

    Andrzej.

  • 4. Data: 2012-03-09 08:31:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-08, yapann <y...@o...pl> wrote:
    > czym istotnym powinien różnić się kontrakt o outsorceing softu od kontraktu
    > o wykonanie softu?
    > - jak okreslić przedmiot umowy w pierwszym przypadku?

    Outsourcing ma raczej zastosowanie w ujęciu do programistów, a nie do tego
    co oni wytwarzają.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-03-10 08:28:32
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    W dniu 2012-03-09 00:23, yapann pisze:
    > czym istotnym powinien różnić się kontrakt o outsorceing softu od
    > kontraktu o wykonanie softu?
    > - jak okreslić przedmiot umowy w pierwszym przypadku?

    Jeśli chodzi Ci o utrzymanie jakiejś platformy IT/w tym utrzymania i
    rozwijania oprogramowania/ to odezwij się do mnie na priv, przerabiałem
    to kilka razy.

  • 6. Data: 2012-03-10 21:50:25
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "beherit / pn" <b...@g...com> wrote in message
    > Jeśli chodzi Ci o utrzymanie jakiejś platformy IT/w tym utrzymania i
    > rozwijania oprogramowania

    poniekąd, chodzi o system informatyczny, ale podam na prostszym przykładzie:
    chodzi o 'hybrydę' zlecenia (pracy na określony wynik (ma powstać 'dom')), z
    wynajmem robotników (pracujecie mad tym domem 8h dziennie w n osób).
    Znane są pewne wytyczne na dom (mają być w umowie), ale dom w chwili
    podpsania umowy nie ma gotowego projektu (powstanie on w trakcie prac ze
    zleceniobiorcą (wykonany przez zleceniobiorcę, wg wymagań zleceniodawcy -
    przy czym wytyczne znane w chwili podspiania umowy dość dobrze określają
    rozmiar domu i jego 'trudność' (jak ilość pomieszczen, ich specyfikę i
    'geometrię')).

    Trochę innymi sowami - zleceniodawca umówił się ze zleceniobiorcą, że
    zleceniodawca będzie mieć wgląd w budowę prawie tak jakby to byli jego
    robotnicy. (- być mże to nie jest outsorcing (?) i niesłusznie zostało użyte
    to określenie).

  • 7. Data: 2012-03-10 22:03:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-10, yapann <y...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > robotnicy. (- być mże to nie jest outsorcing (?) i niesłusznie zostało użyte

    Ja się najczęściej spotykam z SLA (Service Level Agreement).
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Service_Level_Agreement
    http://mfiles.pl/pl/index.php/Service_Level_Agreemen
    wzorów umów jako takich nie ma, bo to umowa mocno zależna od specyficznych
    potrzeb.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl