    From: "enwy" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: opublikowane zdjecia
    Date: Wed, 29 Mar 2006 01:56:15 +0200

    Witam serdecznie. Moj problem jest nastepujacy: Moze ktos pomoze?
    Jakies 5 miesiecy temu zlecilam wraz z mezem pewnemu fotografikowi wykonanie
    zdjec slubnych. Pozdpisalismy standartowa umowe mowiaca tylko o tej wlasnie
    usludze.
    Fotografik zdjecia slubne wykonal, i dostal za to wynagrodzenie (to wlasnie
    wysokosc wynagrodzenia byla przedmiotem tej umowy, nic poza tym).
    Po pewnym czasie okazalo sie, ze ów fotografik bez mojej zgody wykorzystal
    moje zdjecia publikujac je w gazecie. Dodam, ze we wspomnianej umowie nie
    bylo zadnej wzmianki na ten temat, ani tez nigdy w zycie nie wyrazalam na to
    zgody. A o zaistanialym fakcie publikacji nawet mnie nie raczyl
    poinformowac.
    Poniewaz nie zgadzam sie na publiczne wystawianie moich zdjec, co w takiej
    sytuacji? Czy mam podstawy zadac od tego Pana czegokolwiek?
    Bardzo prosze o pomoc.
    Dzieki