    From: "Jabu" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: okres wypowiedzenia
    Date: Wed, 6 Nov 2002 16:14:00 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@www.dmbigbg.com.pl

    Witam

    1.Pracuję od 1 lutego 2000 w firmie X, 1 lutego 2003 nabedę prawo do 3
    miesięcznego okresu wypowiedzenia. Czy w przypadku gdyby firma zwolniła mnie
    w styczniu 2003 uzyskam prawo do dodatkowych 2 miesięcy wypowiedzenia, gdyż
    w okresie wypowiedzenia przepracuję owe 3 lata ?

    2.Drugie pytanie dotyczy sposobu zabezpieczenia się przed otrzymaniem
    wypowiedzenia. W firmie w której pracuję wypowiedzenia są zazwyczaj wręczane
    pod koniec miesiąca, osoby zwalniane są zwalniane ze swiadczenia pracy,
    pracownicy rejestrują swoje przyjscie do pracy poprzez wpisanie się na listę
    obecności która do znajduję się na recepcji, lista jest dostępna do około
    9.10 potem można wpisać się już tylko u kadrowych. Nagminne jest to ze lista
    obecnosci jest nieuzupełniona, bywa że koniec miesiąca uzupełniam wpisy za
    spóźnienia z początku miesiąca.
    Ale do rzeczy, jesłi okaże się firma ma mnie zwolnić chciałbym ozyskać prawo
    do 3 miesięcznego okresu wypowidzenia, patrz wyżej.
    Czy jeśli przez ostatni tydzień miesiąca (tak naprawdę ostatnich kilka dni)
    nie będę wpisywał się na listę obecności i pewnego dnia wezwą mnie kadrowe
    aby wręczyć mi ów niechciany dokument, czy w swietle tego co napisałem wyżej
    moge nie przyjąc tego dokumentu tłumaczac się że faktycznie niema mnie w
    pracy a następnie dostarczyć zwolnienie lekarskie na ten dzień? Jakie mogą
    być konsekwencje takiego postępowania. Fakt ze byłem przez cały dzień w
    biurze można udowodnić, na korytarzach są rozmieszczone kamery wideo oraz
    logi w systemie informatycznym firmy. Oczywiście bywa iż pracownicy mojej
    firmy przychodzą do pracy mimo zwolnienia lekarskiego.

    3. Kolejna sprawa dotyczy sposobu wypowiedzenia, frima X znana jest z tego
    że stara sie większość zwalnianych osób zwalniuać w trybie za porozumieniem
    stron co ja stawia w dobrej pozycji jesli chodzi o późniejsze problemy z
    sądem pracy. Jakie są konsekwencje nie przyjęcia tak sformułowanego
    wypowiedzenia? Jakiego zachowania firmy w takiej sytuacji mogę się
    spodziewać?
    Zwolenienia jakie prawdopodobnie się wydarzą będą w ramach wchłonięcia mojej
    firmy przez firmę-matkę i z pewnoiścią mogę być nie jedyną osobą w takiej
    samej sytuacji. Jak jest szansa dochodzenia odszkodowania w sądzie pracy?

    hmm, to chyba tyle

    pozdrawiam i dzięi za wszelką pomoc