    From: "Mirek" <mirek@poczta_wytnijto_streamcn.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: okradziona przesyłka - jak walczyć?
    Date: Tue, 7 Jun 2005 22:35:43 +0200

    witam,
    mojej siostrze przydarzyła się taka historia: klient wylicytował telefon
    nokie 6230, zgodnie z opisem aukcji przelał pieniądze na moje konto (siostra
    nie ma swojego), po moim sygnale, że kasa jest siostra wysłała telefon. W
    paczce znajdowało sie oryg. pudełko, zestaw słuchawkowy, papiery, ładowarka
    i telefon. Zwykła, szara paczka priorytetowa bez żadnych opisów typu
    allegro, bez podanej wartości i bez ubezpieczenia. Wielokrotnie wysyłała już
    rzeczy o podobnej wartości i nie było problemu. Klient również nie miał
    zastrzeżeń co do tej formy przesyłki. I teraz zonk - paczka dotarła do
    kupującego, jednak twierdzi on, że w pudełku nie ma telefonu, znajduje się
    tam wszystko co siostra wsadziła poza telefonem, zamist niego w pudełku są
    jakieś pocięte kartoniki i żąda od mojej siostry zwrotu pieniędzy pod groźbą
    złożenia doniesienia na policję. Na jej pytania opisał paczkę - została
    oklejona szarą taśmą pakunkową, dość niedbale (siostra zapakowała ją w
    papier i okleiła taśmą przezroczystą). Co teraz zrobić? Jaką mam gwarancję,
    że w paczce faktycznie nie było telefonu a nie jest tak, że kupujący chce
    wyłudzić pieniądze (zatrzymał telefon i chce zwrotu kasy mówiąc, że siostra
    go oszukała). Jeśli kupujący mówi prawdę i faktycznie telefon ulotnił się
    podczas transportu, to czy jest jakakolwiek szansa na złapanie winnego?
    Gdzie i jak? I co siostra powinna zrobić? Wg wszelkich zasad allegro jak i
    handlowych wywiązała się z umowy, dlaczego więc ma zwracać pieniądze? A
    jeśli to nie poczta to jak udowodnić kupującemu, że kłamie jeśli złoży
    doniesienie na policji? Przegóglałem grupę i pojawiła się kiedyś w wątku
    kwestia sprawdzenia wagi z dowodu nadania paczki od nas - żeby sprawdzić
    jaką wagę ma paczka u kupującego. Co jednak, jeśli a) wyrzucił część
    zawartości/uszkodził pudełko, b) dobrał fałszywą zawartość aby waga się
    zgadzała?
    Poradźcie proszę co robić, bo kwota nie jest bagatelna - 635 zł :(

    pozdrawiam,
    Mirek