  • 11. Data: 2019-06-07 18:04:48
    Temat: Re: okiełznac koguta
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 13:18, Olin pisze:

    > Teza jest śmiała i wymagająca pogłębionych badań, gdyż teraz w dobrym tonie
    > jest właśnie wiejski dom, ale na tyle blisko miasta, żeby dało się w
    > sensownym dojechać do roboty. Szeroko rozumiana klasa średnia buduje tam
    > swe posesje pewnie po to, żeby potem zasypywać wymiar sprawiedliwości
    > skargami na hałasujące koguty i psy.

    Policz ile kosciołów jest w Warszawie na osiedlach i to przy samych
    wiezowcach. Ci to się mogą nasłuchać.

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-06-08 02:08:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Fri, 7 Jun 2019 13:44:43 +0200, J.F. napisał(a):

    >Koleżanka z pracy też na to wpadła, a kiedy już postawiła dom i się
    >do
    >niego wprowadziła, odkryła, że ma wszędzie daleko. W szczególności
    >dużo
    >czasu pochłaniało dowiezienie dzieci do szkoły (nie chciały zmieniać)
    >i w
    >końcu kupiła mieszkanie w mieście.

    Juz widzialem reklamy "mieszkanie w centrum ... policz ile cie beda
    kosztowaly dojazdy, a ile rata za nasze mieszkanie"

    >Dom na wsi stoi; musi teraz spędzać tam wakacje i weekendy, co jest
    >zapewne
    >nową formą niewolnictwa.

    Dzieci podrosna, bedzie sie mogla wyprowadzic.

    J.

  • 13. Data: 2019-06-08 03:07:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-07, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Wystarczy kupić działkę daleko od kościoła. Moja nieżyjąca babka mieszkała
    > w małej wsi, a parafia była w sąsiedniej; lekko licząc 2 km od epicentrum
    > zagrożenia. Nie pamiętam, żeby słychać było dzwony - jeśli już, ledwo co -
    > a w dzieciństwie spędzałem tam dużo czasu.

    No ale nie uważasz, że jest to (obecnie) lekka patologia, aby miejsce
    zamieszkania uzalezniac o połozenia kościoła bo dzwony? Ile osób z
    tych dzwonów de facto korzysta i ich dla swoich praktyk potrzebuje? A
    jak to ma być symboliczne to oczywiście niech sobie będzie, ale po co to
    ma aż tak napier... że promień rażenia obejmuje pół powiatu? Czy
    istnieje wogóle jakiekolwiek pragmatyczne uzasadnienie czegoś takiego?
    Ja mam meczet 150 m od domu i żaden Muezzin ryja rano nie drze.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-06-08 19:17:04
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 19:55, Kviat pisze:
> [...]
    -moze-odglosy-wiejskie-z-francuskiej.html

    > (...)
    >
    > I gdzie tu sprawa tego samego typu? Co wspólnego z pianiem koguta mają
    > dzwony kościelne, które człowiek może po prostu wyłączyć?
    > Ludziom już kompletnie odwala.
    >
    > (...)
    >
    > Ale, do kulsona jasnego, to nie dzwon sam z siebie zabije, tylko ktoś
    > celowo w ten dzwon zabije.
    > Zestawianie dzwona z ryczeniem osła to jakieś kuriozum.

    > Nosz ja pierdolę... dzwon jest wiejskim odgłosem?
    > Jedną z przyczyn uciekania ludzi ze wsi do miast, to jest właśnie
    > napierdalanie bez umiaru dzwonami przez klechów.

    To w miastach nie napierdalają?

    > Napierdalanie dzwonami prawnie chronione... Tego nawet Monty Python
    > lepiej by nie wymyślił.

    Napierdalanie dzwonami u nas jest już prawnie chronione. Moja sprawa
    skończyła się w sądzie
    najwyższym kiedy sam ziobro się zainteresował biednym, prześladowanym
    księżulkiem. No i
    mają mi napierdalać bo taka tradycja.

  • 15. Data: 2019-06-08 19:26:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.06.2019 o 19:17, kriters pisze:
> [...]
    > skończyła się w sądzie
    > najwyższym kiedy sam ziobro się zainteresował biednym, prześladowanym

    ja wczoraj słuchałem dzwonów z pobliskiego kościoła o godz. 12-stej,
    brzmiały czadowo, ponad czasowo, tylko pieniacz może o coś takiego się
    sądzić:)

    --
    I love love

  • 16. Data: 2019-06-09 01:19:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ja mam meczet 150 m od domu i żaden Muezzin ryja rano nie drze.

    A wolałbyś dzwony czy muezina?

  • 17. Data: 2019-06-09 02:47:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-08, nadir <n...@h...org> wrote:

    > A wolałbyś dzwony czy muezina?

    Jak dla mnie jeden diabeł. Parafię mam dla odmiany na jakiś kilometr w
    drodze do pracy, dzwonów nie słysze, ale ich siostry zakonne jeżdżą tak,
    że przy natępnym spotkaniu przejdę się z tym chyba na policję.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-06-09 11:30:30
    Od: Kviat

    W dniu 08.06.2019 o 19:17, kriters pisze:

    > To w miastach nie napierdalają?

    Są miejsca gdzie napierdalają.
    W moim mieście, na samym starym mieście i w bliskiej okolicy, jest
    kościół obok kościoła. Jakby wszystkie zaczęły walić dzwonami, to pewnie
    miasto by się rozsypało :) I pewnie nie wszystkie mają dzwony.
    W ciągu dnia dzwoni kilka, ale nie co chwilę i dźwięki mają celowo
    wytłumione i najprawdopodobniej ukierunkowane (w górę?). Nawet jak
    przechodzisz obok to jest do zniesienia i głowa nie eksploduje.
    Wygrywają jakieś melodyjki dla turystów w południe, w samym centrum
    wybija godzinę itp.
    Nie są na tyle irytujące skoro mieszkańcy nie protestują, a przynajmniej
    nie masowo. Wolę nie sprawdzać jak długo ja bym wytrzymał :)
    Robi się głośno jak dzwonią z okazji jakichś wydarzeń.

    W okolicznych dzielnicach też są kościoły (oczywiście...). Ja ze swojego
    okna widzę dwa, oba wybudowane w okolicach lat 70-tych. Żaden nie ma
    dzwonów ani głośników. Wiem, że proboszcz (tego kościoła bliżej mnie)
    kilka lat temu wpadł na głupi pomysł zamontowania głośników, ale
    najwyraźniej mieszkańcy wybili mu to z głowy.

    Od starego miasta - w linii prostej do mnie - jest kilka kilometrów, po
    drodze starsze lub młodsze dzielnice. Jakieś 2 km ode mnie jest starsza
    dzielnica ze starym kościołem i pamiętam jeszcze kilka lat temu, że
    słyszałem (bardzo cicho, ale słyszałem) jego dzwony od czasu do czasu
    (ale bez jakiejś regularności, może akurat wiatr wiał od tamtej strony
    :)). Od dawna już nie rejestruję żeby dzwonili.

    Kilka kilometrów w przeciwnym kierunku (pomijając po drodze młodsze
    kościoły) jest kolejny stary kościół, ale tam dzwony nie przetrwały
    wojny i zamontowali głośniki. Wiem że mieszkańcy wywalczyli mniejszy
    poziom głośności, ale nie wyłączenie całkowite.

    Moje subiektywne wrażenie jest takie, że w miastach dzwony są trochę
    mniej irytujące z kilku powodów. Miasto w ogóle jest głośniejsze, ale
    też jest większa świadomość mieszkańców i łatwiej wymusić na księdzu
    ustępstwa (a jak jeszcze przez przypadek urzędnicy miejscy mieszkają
    obok takiego kościoła, to w ogóle problemu nie ma :)) i odpowiednie
    ekrany montowane na dzwonnicach.
    Na wsi sukienkowi nie mają umiaru. Im głośniej i im częściej tym
    lepiej... W mieście takiego bezmyślnego pokemona łatwiej spacyfikować,
    co nie znaczy, że nie zdarzają się uparciuchy.

    Państwo w państwie.
    Współczuję.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2019-06-09 11:36:17
    Od: Kviat

    > Ja mam meczet 150 m od domu i żaden Muezzin ryja rano nie drze.

    Ja mam 2,8 km, sprawdziłem na mapie :). Z tego co wiem też się nie
    wydzierają.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2019-06-09 17:59:14
    Od: b...@g...com

    użytkownik Kviat napisał:

> [...]
    > Po jakimś czasie cieszył się, że mieszkania nie sprzedał, tylko
    > przeznaczył je na wynajem i miał do czego w miarę szybko wrócić.

    Zgłoś opowieść do programu "dlaczego ja" albo "trudne sprawy",
    może temat chyci.