  • 1. Data: 2019-06-05 21:58:19
    Temat: Zakończyła się sądowo-psychiatryczna obserwacja zabójcy Pawła Adamowicza
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/kryminal/449732-zakonczyla-sie-
    sadowopsychiatryczna-obserwacja-stefana-w

    Zakończyła się trwająca cztery tygodnie obserwacja sądowo-psychiatryczna Stefana W.,
    zabójcy prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Przeprowadzono ją w krakowskim areszcie.
    Nie wiadomo, kiedy biegli wydadzą opinię dotyczącą stanu zdrowia psychicznego
    podejrzanego.

    O zakończeniu obserwacji Stefana W. poinformowała w środę PAP Grażyna Wawryniuk
    rzecznik prasowa Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, która to jednostka prowadzi
    śledztwo dotyczące zabójstwa prezydenta Gdańska.

    Wawryniuk wyjaśniła, że nie jest w stanie podać, kiedy biegli przeprowadzający
    badania sporządzą opinię, w której przedstawią swoje wnioski z obserwacji.
    Czterotygodniowa obserwacja odbyła się w krakowskim areszcie, w którym jest
    specjalistyczny oddział psychiatryczny przystosowany do przyjmowania osób, które
    dopuściły się poważnych przestępstw.

    W trakcie obserwacji sądowo-psychiatrycznej badany był aktualny stan zdrowia
    psychicznego podejrzanego, a także jego poczytalność, czyli zdolność rozpoznania
    znaczenia czynu, którego dokonał 13 stycznia i możliwość pokierowania przez mężczyznę
    swoim postępowaniem.

    30 stycznia Stefan W. został poddany jednorazowemu badaniu sądowo-psychiatrycznemu.
    Po jego przeprowadzeniu biegli nie byli jednak w stanie ocenić jego stanu
    poczytalności i zawnioskowali o przeprowadzenie obserwacji. W marcu - na wniosek
    prokuratury, gdański sąd zdecydował o skierowaniu na nią mężczyzny.

    13 stycznia wieczorem 27-letni Stefan W. podczas gdańskiego finału Wielkiej Orkiestry
    Świątecznej Pomocy wtargnął na scenę i zaatakował nożem prezydenta Adamowicza. Na
    nagraniach pokazujących zdarzenie widać, jak napastnik przebiega przez scenę,
    podbiega do prezydenta Gdańska i uderza go nożem. Później, chodząc po scenie, podnosi
    w górę ręce w geście zwycięstwa.

    Halo, halo. Nazywam się Stefan W., siedziałem niewinnie w więzieniu, Platforma
    Obywatelska mnie torturowała, dlatego właśnie zginął Adamowicz
    -- krzyczał ze sceny, zanim został obezwładniony - wynika z filmów, na których
    zarejestrowano zdarzenie.

    Jeszcze w nocy ugodzony kilkukrotnie nożem Adamowicz przeszedł w szpitalu
    pięciogodzinną operację. Następnego dnia prezydent Gdańska zmarł. Sekcja zwłok
    wykazała na jego ciele m.in. trzy głębokie rany - jedną zadaną w okolicy serca i dwie
    w brzuch.

    Stefan W. został zatrzymany tuż po ataku na samorządowca. Postawiono mu zarzut
    zabójstwa z motywacji zasługującej na szczególne potępienie. Czyn ten zagrożony jest
    karą co najmniej 12 lat więzienia, 25 lat pozbawienia wolności, a nawet dożywocia.
    Stefan W. nie przyznał się do jego popełnienia. W chwili zdarzenia był trzeźwy, nie
    był także pod wpływem środków odurzających ani leków.
    Stefan W. był wcześniej karany za napady z bronią w ręku na placówki bankowe. W tej
    sprawie zatrzymano go w czerwcu 2013 r., a rok później sąd orzekł wobec niego karę 5
    lat i 6 miesięcy więzienia. 8 grudnia ub.r. Stefan W. zakończył odbywanie kary.

    Po zatrzymaniu w 2013 r. W. przeszedł badanie psychiatryczne, nie wykazało ono
    zaburzeń natury psychicznej. Z zebranej przez prokuraturę dokumentacji medycznej
    wynika, iż w czasie pobytu w więzieniu, w 2016 r., u Stefana W. wystąpiło
    ,,zaburzenie psychiczne" (media informowały, że chodzi o schizofrenię).
    Służba Więzienna podawała, że ,,podczas odbywania kary Stefan W. był konsultowany
    przez lekarzy psychiatrów ponad 20 razy oraz leczony w Oddziale Psychiatrii Sądowej w
    Szczecinie".

    Do chwili zakończenia wykonywania kary nie było sygnałów z ich strony co do
    skierowania skazanego do odbywania kary w systemie terapeutycznym, tzn. nie
    rozpoznali u niego zaburzeń kwalifikujących się do zastosowania tego nadzwyczajnego
    trybu

    -- wyjaśniała SW dodając, że ,,mężczyzna nie był uzależniony od alkoholu, środków
    odurzających czy psychotropowych".

    as/PAP

  • 2. Data: 2019-06-06 11:20:00
    Od: n...@o...pl

    w <3...@g...c
    om>, u2 <u...@o...pl>
    napisał(-a):

    > https://wpolityce.pl/kryminal/499732-zakonczyla-sie-
    sadowopsychiatryczna-obserwacja-stefana-w

    I ty czytasz takie strony?

  • 3. Data: 2019-06-06 14:10:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    om>, u2 <u...@o...pl>

    sadowopsychiatryczna-obserwacja-stefana-w

    > I ty czytasz takie strony?

    po co czytać, wystarczy kopiuj i wklej, ty masz się męczyć:))))))

  • 4. Data: 2019-06-06 18:32:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 21:58:21 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
    areszcie. Nie wiadomo, kiedy biegli wydadzą opinię dotyczącą stanu zdrowia

    GW już wie i donosi :

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/nie-traf
    i-do-więzienia-nowe-informacje-ws-mordercy-pawła-ada
    mowicza/ar-AACugZl

    Stefan W., który na początku roku zabił prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, nie
    będzie sądzony w procesie karnym - informuje portal wyborcza.pl.

    Przypomnijmy, że w niedzielę, 13 stycznia, 27-letni Stefan W. wtargnął na scenę
    gdańskiego finału WOŚP i zaatakował nożem Pawła Adamowicza. Następnego dnia polityk
    zmarł w szpitalu.

    Teraz "Wyborcza" informuje, że morderca prezydenta Gdańska trafi na leczenie do
    zamkniętego szpitala psychiatrycznego. Przez ostatnie cztery tygodnie mężczyzna był
    badany przez zespół psychiatrów w oddziale psychiatrii sądowej Aresztu Śledczego w
    Krakowie. Stefan W. ma zostać uznany przez biegłych za osobę niepoczytalną.

    Jak informuje portal, gdy sprawca jest niepoczytalny, to prokurator zwraca się do
    sądu z wnioskiem o umorzenie postępowania. Opinie ekspertów przedkładane sądowi
    zawierają w takich sprawach adnotacje, zgodnie z którą sprawca zdolny jest do
    popełnienia czynu "o znacznej szkodliwości społecznej, czyli przestępstwa przeciwko
    życiu i zdrowiu". Dzięki temu sąd może wydać postanowienie o przymusowym leczeniu w
    zakładzie psychiatrycznym.

    "Czyli jednak psychicznie chory a nie polityczny" - stwierdziła na Twitterze
    współpracująca z tygodnikiem "Do Rzeczy" blogerka kataryna.

    Chory psychicznie?

    Media już w przeszłości informowały, że zgodnie z orzeczeniem lekarskim datowanym na
    13 kwietnia 2016 roku, Stefan W. cierpi na schizofrenię paranoidalną F20.0. Choroba
    ta objawia się przede wszystkim omamami i urojeniami. Lekarze stwierdzili wówczas, że
    mężczyzna słyszy głosy, które nakazują mu podejmować różnego rodzaju działania.

    "Z materiałów wyłania się obraz człowieka, który miesza świat wymyślony z realnym,
    który nie rozróżnia rzeczywistości od fikcji, i którego słowa nie mają żadnej
    wartości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że naprawdę jest to człowiek chory
    psychicznie" - przekazał serwis wPolityce.pl.

    Z ustaleń portalu wynika, że diagnoza pokrywa się z zeznaniami Stefana W., które ten
    złożył po ataku na prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Jako przykłady podano tu
    przenoszenie osób poznanych niedawno w świat swojej młodości oraz opowiadanie
    historii, które po weryfikacji okazują się wymyślone. Co więcej, Stefan W. ma
    oskarżać służbę więzienną o wielokrotne próby otrucia go przez podrzucanie jaj
    tasiemca.

    Informator portalu mówi wprost: "Diagnoza z 2016 roku, a więc ostra schizofrenia
    paranoidalna, w pełni się potwierdza.

    Czytaj także:
    Groził, że Donald Tusk "dostanie kulkę w łeb". Usłyszał wyrok

  • 5. Data: 2019-06-06 22:01:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 18:32, u2 pisze:

> [...]
    > wszystkim omamami i urojeniami. Lekarze stwierdzili wówczas, że
    > mężczyzna słyszy głosy, które nakazują mu podejmować różnego rodzaju

    Czyli ze dwa lata trzymaliśmy w Zakładzie Karnym człowieka, zamiast go
    leczyć.

  • 6. Data: 2019-06-06 22:09:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli ze dwa lata trzymaliśmy w Zakładzie Karnym człowieka, zamiast go
    > leczyć.

    Hmm - zmieniłeś zdanie?

    Shrek

  • 7. Data: 2019-06-06 23:29:18
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 22:01:59 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Czyli ze dwa lata trzymaliśmy w Zakładzie Karnym człowieka, zamiast go
    > leczyć.

    to schiza jest wyleczalna ? pytania się mnożą:)

  • 8. Data: 2019-06-07 07:33:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 23:29, u2 pisze:

    > to schiza jest wyleczalna ? pytania się mnożą:)

    Nie mam zielonego pojęcia, ale i tak zakład karny nie jest właściwym
    miejscem moim zdaniem.

  • 9. Data: 2019-06-07 08:04:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia, ale i tak zakład karny nie jest właściwym
    > miejscem moim zdaniem.

    Skoro był niebezpieczny, to czemu nie zamknięto go wcześniej? To jakaś
    kpina, ze wariat najpierw musi zabić a potem dopiero się nim interesuje
    państwo. Czemu nie odwrotnie?

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-06-07 08:22:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu piątek, 7 czerwca 2019 07:34:01 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie mam zielonego pojęcia, ale i tak zakład karny nie jest właściwym
    > miejscem moim zdaniem.

    ty ze służby więziennej najwyraźniej nie jesteś, a piszesz że trzymałeś gostka 2 lata