  • 1. Data: 2002-06-07 16:31:28
    Temat: Gwarancja na notebooka.
    Od: "Marcin Gil" <d...@U...net>

    Witam,

    Rok temu zakupilem bardzo drogiego notebooka firmy Nec. Niestety notebook
    ulegl uszkodzeniu. Oddalem go do serwisu no i otrzymalem pokwitowanie na
    ktorym pisze:

    "serwis zobowiazuje sie do naprawy w terminie 14 dni"

    17 czerwca minie rowno miesiac, a serwis nie potrafi okreslic kiedy zostanie
    naprawiony komputer. Dodam, ze nie jest to tania rzecz, a notebook stanowi
    narzedzie pracy.

    Jakie prawa w takim przypadku mi przysluguja, czy moge zarzadac na pismie
    wymiany na nowy?

    Druga sprawa zgodnie z KC na naprwe serwis ma 14 a najdluzej 21 dni, co
    jesli w takim przypadku gwarancja stanowi inaczej? Co jest wazniejsze? KC
    czy Gwarancja? czy gwarancja moze byc niezgodna z obowiazujacym w naszym
    kraju prawem (KC)?

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin.

  • 2. Data: 2002-06-08 11:16:11
    Temat: Re: Gwarancja na notebooka.
    Od: "grzechutek" <g...@p...onet.pl>

    Jesli chodzi o gwarancję i termin naprawy.
    Jesli się nie mylę...ale jakoś ludzie z PIH'u mi tak to tłumaczyli:
    Na gwarancji firma może sobie napisać, że sprzęt naprawi w ciągu 300 dni.
    Tak naprawdę to powinniśmy czytać gwarancje zanim kupimy sprzęt.
    Gwarancję bowiem daje producent i może sobie dać ile chce - miesiąc, 3 dni,
    rok. Tak samo jest z terminem naprawy.

    Dlatego państwo wymysliło coś takiego jak rękojmia.
    Bez względu na gwarancję można z niej skorzystać.
    Ale: jak skorzystasz z rękojmi to już nie można potem korzystać z gwarancji,
    natomiast jak skorzystasz z gwarancji to zawsze jeszcze możesz korzystać z
    rękojmi.

    Jeśli oni nie chcą oddać Ci sprzętu to najlepiej zadzwonić do PIH'u.
    Oni po tych 14 dniach - jeśli mają tak w gwarancji powinni na piśmie
    poinformować Cię o tym co się dzieje z Twoim sprzętem.
    Moja firma kiedyś przegrała sprawę bo po 14 dniach nie została udzielona
    pisemnie informacja klientowi co dzieje się z jego sprzętem.

    Zadzwoń do PIH'u - Oni są cięci na takie sprawy.
    Wiem, że zawsze można zrezygnować z naprawy gwarancyjnej na rzecz naprawy z
    tytułu rękojmi....Ale tylko do roku od dnia zakupu sprzętu, bo rękojmia trwa
    jedynie rok.

    Pozdrowienia

    Nie wiem czy pomogłam...chyba namieszałam...
    :))