    From: AnJack <anjack@NIE_SPAMOWACpoczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odszkodowanie za wypadek samochodowy
    Date: Tue, 19 Dec 2006 21:53:13 +0100

    Witam,
    Zderzylem sie z tramwajem. Mialem zlamanych 8 zeber, odme oplucna,
    wykrecenie szyjnego odcinka kregoslupa, krwiak nadtwardowkowy, przez
    ktory bylem 3 dni w spiaczce. Samochod do kasacji (stara Corsa).
    Teraz juz wszystko ze mna ok, zadnych trwalych uszkodzen. Mam dwoje
    swiadkow, ktorzy twierdza, ze wina tramwajarza bo pojechal na czerwonym.
    Ja nic nie pamietam. Dzis przyszlo mi zawiadomienie z prokuratury
    rejonowej, ze wplynal do nich akt oskarzenia przeciwko motorniczemu
    oskarzonemu o popelnienie przestepstwa z art. 177 par. 1 kk.
    Dodatkowo w tym pismie zawarte jest pouczenie, ze moge "do czasu
    rozpoczecia przewodu sadowego na rozprawie glownej wytoczyc przeciw
    oskarzonemu powodztwo cywilne w celu dochodzenia w postepowaniu
    karnym roszczen majatkowych wynikajacych bezposrednio z popelnienia
    przestepstwa". Czy to oznacza ze jezeli do czasu rozprawy nie wytocze
    powodztwa cywilnego to w razie uznania winy oskarzonego juz bedzie
    za pozno na dochodzenie odszkodowania? Ciekaw jestem rowniez czy jest
    sie o co bic i o jakiego rzedu odszkodowanie moglbym sie ubiegac
    w przypadku w/w obrazen ciala i kasacji samochodu wartosci ok 1500 zl.

    Pozdrawiam.