  • 1. Data: 2006-07-12 15:33:16
    Temat: odszkodowanie
    Od: "krab" <a...@v...pl>

    Witam

    Parę tygodni temu zakończyła się sprawa w sądzie, która miała zdecydować czy
    jestem winny kolizji i szkód, które powstały w jej wyniku (art.86 § 1 KW). Sąd
    zdecydował, że nie ma związku przyczynowego miedzy tym co zrobiłem a szkodami,
    które powstały w samochodzie drugiego uczestnika kolizji. Ukarano mnie grzywną
    100zł z tytułu art.97 KW.
    W wyroku nie ma słowa na temat tego kto w takim razie jest sprawcą. Logicznie
    rozumując - jeśli nie ja to ten drugi. Potwierdza to opinia biegłego, który
    ocenia sytuację wyraźnie na moją korzyść i potwierdza prawdopodobieństwo mojej
    wersji przebiegu wydarzeń natomiast zaprzecza i uznaje za niemożliwą wersję
    współuczestnika kolizji.
    No ale... rzecz dotyczy miłych gości z HDI, którzy odmawiają likwidacji szkody i
    wypłaty odszkodowania z tyt.OC powołując się na art.415 KC, (gdzie tu
    uzasadnienie ???). Pomijam fakt, że w decyzji odmowy pomylili moją sprawę z
    jakąś inną i dostałem absurdalny zlepek tekstu.
    Pierwszy raz wkraczam na ścieżkę wojenną z ubezpieczalnią. Na razie piszę
    odwołanie. Przypuszczam, ze to oleją. Poradźcie czy warto bić się o jakieś 4tys.
    w sądzie i na co się nastawiać...
    Z góry dzięki.
    A.

  • 2. Data: 2006-07-12 18:45:42
    Temat: Re: odszkodowanie
    Od: "Fiksia77" <f...@o...pl>

    Witaj,

    w mojej opinii wina sprawcy przy wypłacie odszkodowania z tytułu OC nie ma
    znaczenie i po to jest obowiązek zakupu tego ubezpieczenia aby w takich
    sytuacjach jak ta mozna bylo żadac odszkodowania.

    (siedziałam troche w ubezpieczeniach, ale to byo jakis czas temu, jednak nie
    uwazam suie za eksperta)

    pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-07-13 07:09:03
    Od: "krab" <a...@v...pl>

    > w mojej opinii wina sprawcy przy wypłacie odszkodowania z tytułu OC nie ma
    > znaczenie i po to jest obowiązek zakupu tego ubezpieczenia aby w takich
    > sytuacjach jak ta mozna bylo żadac odszkodowania.

    witaj

    nie rozumiem: nie ma znaczenia kto jest uznany za sprawcę kolizji? wydawało mi
    się, że to właśnie decyduje czyja ubezpieczalnia beknie za taką przygodę. po to
    właśnie się gimnastykowałem w sądzie żeby nie być sprawcą kolizji tylko
    poszkodowanym...
    pozdrawiam
    A.

  • 4. Data: 2006-07-14 17:25:15
    Od: "Fiksia77" <f...@o...pl>

    Oki,
    dobra tylko w takim razie , ubezpieczyciel komu nie chce wypłacić Tobie czy
    drugiej stronie kolizji, bo juz się pogubiłam.

    Opisz dokładnie zdarzenie, bo tak pojawia sie wiele dodatkowych pytań.

    jak chcesz mozesz napisac na priva: f...@o...pl