    From: "Piotr" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odrzucenie spadku
    Date: Wed, 5 Feb 2003 23:40:27 +0100

    Szanowni Państwo,

    nie wiem czy mogę od Państwa uzyskać kilka rad.
    Mieszkam sama z mamą. Ojciec zostawił nas parę lat temu.
    Rodzice się rozwiedli. Jestem pełnoletnia.
    Mój ojciec ponownie ożenił się z inną kobietą (o 8 lat starszą). Nie
    interesował się mną w ogóle przez te wszystkie lata.
    Zmarł 2 lata temu i pozostawił po sobie spadek:
    - kawalerkę - współwłasność z ostatnią żoną
    - samochód w kredycie - współwłasność z ostatnią żoną
    - gospodarstwo rolne 6 h - nie miał współwłasności z żoną

    Odbyło się przez żonę mojego ojca otwarcie spadku i zostało orzeczone, że
    zostałyśmy spadkobierczyniami. Ja dziedziczę 1/4 kawalerki, 1/4 kredytu
    samochodu i 1/2 gospodarstwa.
    Podział majątku nie nastąpił, ponieważ żona mojego ojca jest osobą trudną do
    negocjacji. Nie było sprawy spadkowej przed sądem, ani ugody pzed
    notariuszem (nie wiadomo komu co się należy).

    Ostatnio otrzymałam z Urzędu Skarbowego wniosek o zapłacenie podatku za
    spadek. Wysokość podatku została ustalona na nierzetelnej wycenie całego
    spadku. Mimo, iż część spadku należy mi się w 1/4 to mam płacić podatek od
    całości spadku czyli od 1/2 całego spadku. Jeżeli nie zapłacę podatku, będą
    naliczane karne odsetki.

    Co mam robić? Nie ma pieniędzy na zapłacenie podatku, poza tym nie mam do
    żadnego elementu spadku dostępu. Nie widziałam nawet na oczy samochodu,
    kawalerki, gospodarstwa. Chciałabym zrzec się tego spadku i nie mieć z tym
    żadnych finansowo-urzędowych problemów.

    Co powinnam w takiej sytuacji zrobić? Jaka jest szansa na odrzucenie spadku.
    Co powinnam zrobić? Nie mam do kogo zwrócić się z tym problemem. Pomóżcie mi
    proszę.

    Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź,
    Dorota