  • 11. Data: 2007-07-03 08:44:35
    Temat: Re: odrębne prawo czy nie?
    Od: "Anna LT" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:46897c74$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie stanowi. A o tym, że jest się zamężną to pewnie notariuszowi
    > zapomniało się powiedzieć? Co masz w akcie? "Oświadcza, że jest stanu
    > wolnego."?

    Nie zapomniało
    notariusz wiedział, że mam męża
    mąż był nawet obecny przy spisywaniu aktu ze sprzedającym
    ale pieniądze były od mojego ojca w formie darowizny
    stąd działka miała być moja
    a nie wspólna
    teraz pytanie, czy jeśli w akcie notarialnym
    nie ma słów, że "działka stanowi odrębny majątek żony..."
    ani też nie ma napisane , że "działka została nabyta przez pieniądze z
    darowizy od ojca itp itd
    ale jednoczesnie na tym akcie nie ma nazwiska męża
    (jest napisane , że jestem mężatką)
    i w księdze wieczystej jestem tylko ja z imienia i nazwiska
    to działka stanowi odrębną majątek żony (mój)
    czy wchodzi do wspólnoty majątkowej

    pozdrawiam
    anna lt

  • 12. Data: 2007-07-03 13:28:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    NoMAD pisze:

    > Raczej skłaniałbym sie ku temu, że działka weszła do majątku osobistego
    > kupującej.

    Bo jak nie weszła do umowa byłby nieważna ...
    Świetna logika :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 13. Data: 2007-07-03 13:30:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna LT pisze:

> [...]
    > mąż był nawet obecny przy spisywaniu aktu ze sprzedającym
    > ale pieniądze były od mojego ojca w formie darowizny

    Jakie się zadaje pytanie, to ważne okoliczności podaje się przy jego
    zadawaniu, a nie po odpowiedzi.

  • 14. Data: 2007-07-03 16:04:54
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Bo jak nie weszła do umowa byłby nieważna ...
    > Świetna logika :)

    No własnie tak sobie pomyslałem... :-)

  • 15. Data: 2007-07-03 21:48:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > to działka stanowi odrębną majątek żony (mój)
    > czy wchodzi do wspólnoty majątkowej

    Przejrzyj paragraf dotyczący kupna. Powinno być tam coś na styl "kupuje
    do swojego majątku osobistego",
    albo "powyższego nabycia dokonuje do swojego majątku osobistego". Jeśli nic
    takiego nie ma, to notariusz trochę dał ciała.
    Ale jeśli sąd dokonał zmian w księdze, to widocznie podstaw do odrzucenia
    wpisu nie zauważył.

  • 16. Data: 2007-07-03 21:51:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Marcin Wasilewski pisze:

    > Potwierdzenie przez męża nieprawdziwych okoliczności utrudniłoby tylko
    > jego sytuacje dowodową ale rzeczywistości by nie zmieniło. Nadal byłby
    > właścicielem i miałby szanse na wygranie sprawy, gdyby sie w przyszłości
    > rozmyślił.

    Papier jest papier. Niby co zezna, że żona się nad nim znęcała i do
    podpisu zmusiła, czy że podpisując akt, nie był w pełni władz umysłowych i
    nie wiedział co czyni, a przypomniał sobie o tym dopiero w momencie rozwodu?

  • 17. Data: 2007-07-04 05:52:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > podpisu zmusiła, czy że podpisując akt, nie był w pełni władz umysłowych
    > i nie wiedział co czyni, a przypomniał sobie o tym dopiero w momencie

    Jak mówiłem to tylko trudności dowodowe ... ale nie ma rzeczy niemożliwych.