eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa › odpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa
    Date: Thu, 3 Apr 2003 18:25:33 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <b6hn9p$pjc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ark.astermedia.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1049387130 26220 212.244.83.45 (3 Apr 2003 16:25:30
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Apr 2003 16:25:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:139258
    [ ukryj nagłówki ]

    Chcialbym uzyskac porade w nastepującej sprawie:

    Żona kupiła dziś wózek dla naszego 3 miesiecznego dziecka.
    Okazało się,ze nie jest sprawny wlasciwie nie mozemy z niego korzystac więc
    tego samego dnia złożyliśmy reklamację.Pani w sklepie powiedziala ze musimy
    czekac 14 dni.To juz komplikuje naszą sytuacje poniewaz wozek potrzebny jest
    nam natychmiast (spacery,usypianie dziecka).No ale powiedzmy ze przystaniemy
    na ten termin,ktory jak sie okazuje moze nie byc terminem koncowym calej tej
    sprawy bo tyle czasu ma sprzedawca na zajęcie stanowiska.Z tego wynika ze
    ewentualna naprawa może potrwac dluzej.
    Pani w sklepie powiedziala mi ze nie mozemy domagac sie zwrotu
    pieniedzy(takie rozwiazanie w naszej sytuacji byloby najbardziej korzystne
    poniewaz kupilibysmy od razu nowy wozek) bo wg nowej ustawy jesli towar
    konsumpcyjny jest niezgodny z umowa kupujacy moze zadac nieodplatnej naprawy
    lub wymiany.
    1.Czy mozemy zadac od razu wymiany (a nie naprawy)i czy sprzedawca jest
    zobowiazany wymienic wozek nie probujac go naprawiac-bo tak sobie zyczymy?
    Przeczytalem wiec Panstwa publikacje na ten temat i dowiedzialem sie ze
    istnieja jeszcze uprawnienia przewidziane w sekwencji drugiej i w zwiazku z
    nimi mam pytanie.
    2.Czy nasza sytacja-brak wozka dla takiego malutkiego dziecka a w zwiazku z
    tym niemoznosc wychodzenia na spacery i trudnosci w usypianiu nie
    kwalifikuja sie do "znacznych niedogodnosci"?(art8 pkt 4 ustawy "...gdy
    naprawa albo wymiana narazałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on
    prawo domagać się stosunkowego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy"przy
    założeniu ze wada wózka jest na tyle istotna że nie możemy z niego przez ta
    wade korzystac.)
    Jak należy interpretowac"znaczne niedogodności"?Czy są jakies wyznaczniki
    jak należy rozumiec to okreslenie?




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1