  • 1. Data: 2007-02-18 07:40:31
    Temat: odpowiedzialność karna za zwolnienie z więzienia
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Co myślicie o tej sprawie:
    http://www.upr.org.pl/main/artykul.php?strid=1&katid
    =74&aid=4660
    ?

    W skrócie:
    skazana za zabójstwo kobieta otrzymała przerwę w wykonaniu kary, podczas
    której zabiła kolejnego człowieka. Czy osoby działające w celu jej
    zwolnienia mogą odpowiadać z art. 165 par. 3 kk?

    L.

  • 2. Data: 2007-02-18 09:50:33
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 18 Lut, 08:40, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > której zabiła kolejnego człowieka. Czy osoby działające w celu jej
    > zwolnienia mogą odpowiadać z art. 165 par. 3 kk?

    To demagogia. O przestępstwie nie może być mowy bo:
    - sąd penitencjarny nie działał w okolicznościach szczególnie
    niebezpiecznych;
    - działanie sądu nie wywoływało realnego niebezpieczeństwa, a jedynie
    (o ile w ogóle) abstrakcyjne;
    - czyn z art. 165 par. 3 musi być popełniony umyślnie, a to
    znaczyłoby, że sąd wydając takie orzeczenie chciał lub godził się na
    to, że wypuszczona zamorduje inną osobę, co jest oczywiście bzdurą.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Waszczynski
    http://washko.wordpress.com

  • 3. Data: 2007-02-18 12:43:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > skazana za zabójstwo kobieta otrzymała przerwę w wykonaniu kary, podczas
    > której zabiła kolejnego człowieka. Czy osoby działające w celu jej zwolnienia
    > mogą odpowiadać z art. 165 par. 3 kk?

    Nie, bowiem normalnym następstwem zwolnienia skazanego nie jest kolejne
    zabójstwo. A błąd tkwi w założeni, że w związku z tym, że sąd skazał kobietę za
    zabójstwo "(...) tym samym przyjąć należy, że sąd uznał, iż M. przez 11 lat
    stanowić może zagrożenie dla życia i zdrowia innych." Gdyby sąd przyjdą, że
    stanowi ona zagrożenie, to powinien ją zamknąć w szpitalu psychiatrycznym, nie
    zaś w Zakładzie Karnym. Kara pozbawienia wolności jest KARĄ, a nie środkiem
    izolowania osób niebezpiecznych dla otoczenia.

  • 4. Data: 2007-02-18 13:24:54
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 18 Feb 2007 13:43:26 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Kara pozbawienia wolności jest KARĄ, a nie środkiem
    > izolowania osób niebezpiecznych dla otoczenia.

    W takim razie co jest celem tej kary i dlaczego sąd uznaje, że
    można czasowo nie izolować osoby od otoczenia, skoro jest to kara
    za zabójstwo, a nie kara izolacji?
    Co zostało w tym wypadku czasowo zawieszone - izolacja od
    otoczenia, czy kara za zabójstwo?
    No, bo jak by nie patrzeć, wychodzi na to, że czasowo zawieszono
    izolację od otoczenia, a nie karę za zabójstwo.
    A to przeczy twoim słowom, że nie da się tych dwóch spraw ze sobą
    łączyć.

    --
    J.A.

  • 5. Data: 2007-02-18 20:22:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    J.A. napisał(a):

    > W takim razie co jest celem tej kary

    art. 53 §1 kk.

    Lubię korwina-mikke, ale tym razem to bzdury.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-02-18 20:39:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J.A." <l...@p...com> napisał w wiadomości

    > W takim razie co jest celem tej kary i dlaczego sąd uznaje, że
    > można czasowo nie izolować osoby od otoczenia, skoro jest to kara
    > za zabójstwo, a nie kara izolacji?

    Cele kary wypisano bardzo ładnie w art. zacytowanym przez Johnsona. Poza tym
    mylisz pojęcia. Nie ma czegoś takiego, jak "kara izolacji". Są izolacyjne środki
    zapobiegawcze (areszt", no ale to z omawianym przez nas zagadnieniem zwiazku
    nijakiego nie ma.

    > Co zostało w tym wypadku czasowo zawieszone - izolacja od
    > otoczenia, czy kara za zabójstwo?

    No pewnie, że kara za zabójstwo.

    > No, bo jak by nie patrzeć, wychodzi na to, że czasowo zawieszono
    > izolację od otoczenia, a nie karę za zabójstwo.

    Nie,z awieszono karę za zabójtwo. gdyby sąd uznał, że kobieta jest niepoczytalna
    i groźna dla otoczenia, to powinni ją izolować (zakłąd psychiatryczny) a nie
    karać. Wariatów się nie karze z samej zasady.

    > A to przeczy twoim słowom, że nie da się tych dwóch spraw ze sobą
    > łączyć.

    Nie, tylko Ty jakieś nieuprawnione wnioski z mojej wypowiedzi wyciągasz.

  • 7. Data: 2007-02-19 02:53:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > której zabiła kolejnego człowieka. Czy osoby działające w celu jej
    > zwolnienia mogą odpowiadać z art. 165 par. 3 kk?

    Rany, ale brednie...

    Więzienie to KARA a nie "izolacja osoby niebezpiecznej dla otoczenia".
    Osoby niebezpieczne dla otoczenia izoluje się w szpitalach
    psychiatrycznych - i w sumie izolować od otoczenia to Korwinka powinni,
    bo mu już coraz bardziej odwala, a zdaje się on uzbrojony ;)

    To chyba załamanie nerwowe spowodowane permanentnym ponoszeniem klęsk we
    wszelkich możliwych wyborach ;-> Powinien założyć partię z Kononowiczem
    i Stanem Tymińskim ;->

  • 8. Data: 2007-02-19 15:34:54
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Washko" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    s.com...

    - działanie sądu nie wywoływało realnego niebezpieczeństwa, a jedynie
    (o ile w ogóle) abstrakcyjne;

    Śmierć człowieka jest abstrakcyjna??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2007-02-19 19:10:03
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 18 Feb 2007 21:39:48 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Cele kary wypisano bardzo ładnie w art. zacytowanym przez Johnsona. Poza tym
    > mylisz pojęcia. Nie ma czegoś takiego, jak "kara izolacji".

    W takim razie czym jest ta kara, jeśli nie karą izolacji?
    Karą i kropka, ale nie izolacji?
    Kara więzienia nie oznacza niczego innego niż własnie karę
    izolacji, a uwięzienie jest przymusową izolacją od otoczenia.
    Taki jest właśnie sens więzienia.
    Chyba, że przyjmiemy, że chodzi o danie wciry uwięzionemu, a nie
    o izolację, ale to już by ocierało się o znęcanie się, tortury i
    zemstę, co jest znacznie gorsze i dużo mniej mające wspólnego
    z humanitarnością niż kara izolacji, chociaż nie wątpię, że w
    prawniczych umysłach takie wizje mogą się rodzić.

    --
    J.A.

  • 10. Data: 2007-02-19 19:13:24
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 18 Feb 2007 21:22:45 +0100, na pl.soc.prawo, Johnson
    napisał(a):

    > art. 53 §1 kk.

    No przecie jest tam mowa o celach zapobiegawczych.
    Czy może tylko mi się zdaje?

    --
    J.A.