  • 1. Data: 2010-08-31 18:32:07
    Temat: odbiór mieszkania-zwłoka
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    Podczas odbioru mieszkania została sporządzona notatka dot. jego wad.
    Dla wszystkich zostały wyznaczone terminy naprawy oprócz porysowanych
    szyb w oknach i drzwiach balkonowych. Mimo tego żadna z wad nie
    została usunięta. Dziś upływa termin oddania bloku, po miesiącu mogę
    żądać odliczania odsetek za kwotą wpłaconą. Czy deweloper może uniknąć/
    wykręcić się od wymiany szyb?Jak sobie z tym poradzić?

  • 2. Data: 2010-09-01 19:56:56
    Temat: Re: odbiór mieszkania-zwłoka
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 31-08-2010 20:32, Michał Jabłoński pisze:
> [...]
    > żądać odliczania odsetek za kwotą wpłaconą. Czy deweloper może uniknąć/
    > wykręcić się od wymiany szyb?Jak sobie z tym poradzić?

    Napisać pismo z żądaniem usunięcia wad i powołaniem się na notatkę
    sporządzoną podczas odbioru. Następnym krokiem może być sąd. Tutaj jest
    dość pokaźne spektrum roszczeń:
    a) roszczenia z rękojmi za wady,
    b) powództwo o nakazanie (usunięcia wad)
    c) powództwo o tzw. zastępcze wykonanie (upoważnienie przez sąd do
    samodzielnego usunięcia wad przez Ciebie i obciążenia kosztami dewelopera)

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-09-04 12:53:43
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    On 1 Wrz, 21:56, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

> [...]
    > c) powództwo o tzw. zastępcze wykonanie (upoważnienie przez sąd do
    > samodzielnego usunięcia wad przez Ciebie i obciążenia kosztami dewelopera)

    dzięki za odpowiedź, pozdrawiam