  • 1. Data: 2008-12-31 04:41:46
    Temat: Problem z rejestracją auta
    Od: raqs <r...@g...com>

    Mój znajomy kupił auto od firmy z siedzibą w Warszawie, która posiada
    kilka zakładów w Polsce, m.in. w Łowiczu. Zgodnie z art. 73 ust.2 auto
    zostało zarejestrowane w Łowiczu, jednak właścicielem (wystawiającym
    fakturę) jest nadal firma z adresem w Warszawie. Problem w tym, że
    urzędniczka w wydziale komunikacji woła od mojego znajomego
    niedorzecznego protokołu przekazania między zakładem w Łowiczu a
    siedzibą główną spółki. Moim skromnym zdaniem taki dokument, nawet
    jeśli ktoś by go dla mnie wykonał, byłby niezgodny z prawem, bowiem
    formalnie auto nigdy nie zostało przekazane do Łowicza, a jedynie
    kierownik tegoż zakładu dostał upoważnienie do zarejestrowania auta w
    tamtejszym Starostwie.
    Problem w tym, że nie wiemy jak to wytłumaczyć urzędniczce, no i
    sprawa stoi w miejscu.
    Macie może jakieś pomysły?

    pozdr
    Raqs

  • 2. Data: 2008-12-31 05:06:09
    Temat: Re: Problem z rejestracją auta
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    raqs pisze:

    > Problem w tym, że nie wiemy jak to wytłumaczyć urzędniczce, no i
    > sprawa stoi w miejscu.
    > Macie może jakieś pomysły?

    Na początek standard: zażądać od urzędniczki pisemnego uzasadnienia jej
    żądań (ich podstawy prawnej).

  • 3. Data: 2008-12-31 11:18:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Na początek standard: zażądać od urzędniczki pisemnego uzasadnienia jej
    > żądań (ich podstawy prawnej).

    a jak urzedniczka mowi "nie, nie wydamy". To co? Skladasz pisemna prosbe o
    uzasadnienie decyzji ?

    bo u nas ostatnio byl podobny problem. Sprzedajacy po zakupie auta zmienil
    siedzibe. Auto w DR mialo stary adres (nip, regon bez zmian). I glupia baba
    w urzedzie nie chciala zarejestrowac bo to inna firma.

    Wymagala zaswiadczenia/oswiadczenia o zmianie adresu ;)

    Icek

  • 4. Data: 2008-12-31 14:37:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:

    > a jak urzedniczka mowi "nie, nie wydamy". To co? Skladasz pisemna prosbe o
    > uzasadnienie decyzji ?

    składasz pisemny wniosek i masz dostać pisemną odpowiedż.
    Na "nie wydamy" możesz się poskarżyć piętro wyżej na bezczynność.

  • 5. Data: 2008-12-31 17:46:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "raqs" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    Było już na grupie wiele razy, bo Wydziały komunikacji miewają różne
    absurdalne pomysły. Złożyć wniosek o rejestracje na piśmie i zażądać
    decyzji odmownej wydanej stosownie do kpa, czyli z uzasadnieniem i podaniem
    drogi odwoławczej. We wszystkich mi znanych wypadkach nagle okazywało się,
    ze to jednak się da zrobić bez żądanego dokumentu.

  • 6. Data: 2009-01-01 12:10:09
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 31 Dec 2008 18:46:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:gjgc6d$b33$3@inews.gazeta.pl>:

    > Było już na grupie wiele razy, bo Wydziały komunikacji miewają różne
    > absurdalne pomysły.

    Oj, miewają, miewają. Urzędas na zagrodzie równy wojewodzie.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 7. Data: 2009-01-02 14:31:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008, Icek wrote:
    [...komuś...]

    > a jak urzedniczka mowi "nie, nie wydamy". To co?

    Wrzucasz art.14 KPA, uprzedzasz że odmowa narusza Twój interes
    i pytasz czy ma świadomość iż w związku z tym jest przestępstwem
    z art. 231 KK

    > bo u nas ostatnio byl podobny problem. Sprzedajacy po zakupie auta zmienil
    > siedzibe. Auto w DR mialo stary adres (nip, regon bez zmian). I glupia baba
    > w urzedzie nie chciala zarejestrowac bo to inna firma.

    W znanym mi przypadku "oporów" (nie moim) pomogło skorzystanie z opcji
    pójścia do kierownika ;)

    pzdr, Gotfryd