    From: "viktig" <v...@w...niespamuj.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ochrona konsumenta? (dlugie)
    Date: Tue, 23 May 2006 23:41:54 +0200

    mam pytanie dot. ustawy o ochronie konkurencji i konsumentow.

    dokonalam zakupu w sklepie internetowym. zgodnie z regulaminem przedplata na
    konto, dostawa kurierem nastepnego dnia po zaplacie.

    dokonalam zaplaty, produktu nie mam do dnia dzisiejszego a minely prawie dwa
    tygodnie. z firma nie mozna sie skontaktowac telefonu nikt nie odbiera, nie
    odpowiadaja tez na pozostawiane wiadomosci na skrzynce. w miedzyczasie ktos
    z firmy do mnie zadzwonil i poinformowal ze nastepnego dnia przesylka
    zostanie nadana i towar dostane nastepnego dnia. tak sie jednak nie stalo.
    wyslalam maila do firmy na ktory odpowiedziano mi ze telefonicznie
    skontaktuja sie ze mna dnia nastepnego. tak sie tez nie stalo.

    Po dlugim oczekiwaniu i braku kontaktu ze strony firmy wyslalam ponownie
    meila, na ktorego dzisiaj dopiero
    otrzymalam odpowiedz, w ktorej firma tlumaczy ze miala bledny adres dostawy,
    co nie jest prawda, adres jest prawidlowy i wszystko sie zgadza. poza tym
    odsylaja mnie do firmy kurierskiej by tam odebrac produkt. Zamowienie
    zlozylam firmie liczac na dostawe kurierska, nie po to, by samemu odbierac
    przesylke, z dwutygodniowym opoznieniem. To jakies nieporozumienie. I przede
    wszystkim brak szacunku do klienta ze strony firmy.

    Sprawdzajac niejako firme zorientowalam sie ze ten sam produkt wystawiany
    jest na roznych aukcjach internetowych po nizszych znacznie cenach,
    z tym ze firma ta dziala jako inne niby firmy, w rzeczywistosci jest to ta
    sama firma ( ten sam adres, emeil, telefon zdaje sie jest tylko inny).

    Podsumowujac - firma nie wywiazala sie z warunkow umowy i zastanawiam sie
    nad rozwiazaniem sytuacji, propozycja obnizenia produktu do ceny na aukcji
    internetowej, rezygnacja z zakupu - zwrot pieniedzy?

    kolejna rzecz - firma reklamuje niejako produkt na aukcji internetowej -
    poprzez reklame ceny ze jest najnizsza ze w sklepach i u dystrybutora
    produktu jest zdecydowanie wyzsza. z tym ze w rzeczywistosci jest to ta sama
    firma. czy taka sytuacja nie narusza ustawy o ochronie konkurencji i
    konsumentow? nie znam tej ustawy zbyt dobrze, nie podoba mi sie to ze ta
    sama firma za ten sam produkt ustala niejako inne znacznie rozne ceny w tym
    samym czasie.

    pozdrawiem i czekam na komentarze :)