    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ochrona danych a serwis komputerowy
    Date: Mon, 27 Dec 2004 22:22:27 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Witam.
    Prowadzę serwis komputerowy. Mam zarejestrowaną DG. Mam kilkudziesięciu
    stałych klientów dla których świadczę usługi. Na komputerach przechowywane
    są bardzo różne dane - od danych osobowych ze zbiorami kilkudziesięciu
    tysięcy ludzi do spraw finansowych i rozliczeń z kontrahentami których
    obroty w ciągu roku sięgają czasem milionów.
    Ja i moi klienci te dane uważamy za ważne i poufne. Klienci mi na tyle
    ufają, że mam wejścia do firm i mogę brać komputery do firmy (razem z
    dyskami).
    Teraz chciałbym jakoś to ucywilizować. Powiedzmy, że nie wystarcza już
    zaufanie. Klienci chcą mieć pewność, że dane nie będą przeze mnie
    wykorzystane, a ja chcę żeby klienci byli w dalszym ciągu tego pewni.
    Czy są jakieś przepisy, które regulują jakie uprawnienia ma posiadać taki
    serwis? Czy są jakieś instytucje, które mogą zbadać moją wiarygodność?
    Chciałbym się za to zabrać, ale nie mam pojęcia od czego zacząć? A może
    niepotrzebnie się martwię?

    --
    PawełJ