  • 1. Data: 2004-11-10 06:29:04
    Temat: obwytelstwo
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Witam,
    Potrzebuje odpowiedzi na pytanie: jakie warunki musi spełnic, osoba
    obytalestwa włoskiego, ktorej matką byla Polka (obecnie obywatelka Włoch)
    zeby uzyskać obywatelstwo polskie? Raczej nie wchodzi w grę (przynajmniej
    na razie:)) z Polakiem.
    Dzieki z góry,
    adi

  • 2. Data: 2004-11-10 06:35:18
    Temat: Re: obwytelstwo
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    Włoch)
    > zeby uzyskać obywatelstwo polskie? Raczej nie wchodzi w grę
    powinno być 'małzenstwo z Polakiem'.

    adi

  • 3. Data: 2004-11-10 17:39:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

    Zawarcie związku małżeńskiego przez obywatela polskiego z osobą, nie będącą
    obywatelem polskim, nie powoduje zmian w obywatelstwie małżonków. Dziecko
    nabywa przez urodzenie obywatelstwo polskie, gdy: oboje rodzice są
    obywatelami polskimi albo jedno z rodziców jest obywatelem polskim, a drugie
    jest nieznane bądź nieokreślone jest jego obywatelstwo lub nie posiada
    żadnego obywatelstwa.

    Dziecko urodzone lub znalezione w Polsce nabywa obywatelstwo polskie, gdy
    oboje rodzice są nieznani bądź nieokreślone jest ich obywatelstwo lub nie
    posiadają żadnego obywatelstwa.

    Dziecko rodziców, z których jedno jest obywatelem polskim, drugie zaś
    obywatelem innego państwa, nabywa przez urodzenie obywatelstwo polskie.
    Jednakże rodzice w oświadczeniu złożonym zgodnie przed właściwym organem w
    ciągu trzech miesięcy od dnia urodzenia się dziecka mogą wybrać dla niego
    obywatelstwo państwa obcego, którego obywatelem jest jedno z rodziców,
    jeżeli według prawa tego państwa dziecko nabywa jego obywatelstwo. Dziecko,
    które nabyło obywatelstwo obce zgodnie z ust. 1 lub 2, nabywa obywatelstwo
    polskie, jeżeli po ukończeniu szesnastu lat, a przed upływem sześciu
    miesięcy od dnia osiągnięcia pełnoletności złoży odpowiednie oświadczenie
    przed właściwym organem i organ ten wyda decyzję o przyjęciu oświadczenia.

    Cudzoziemcowi można na jego wniosek nadać obywatelstwo polskie, jeżeli
    zamieszkuje w Polsce na podstawie zezwolenia na osiedlenie się, co najmniej
    pięć lat. Nadanie obywatelstwa polskiego tylko jednemu z rodziców rozciąga
    się na dzieci, jeżeli: pozostają wyłącznie pod jego władzą rodzicielską albo
    drugie z rodziców jest obywatelem polskim lub drugie z rodziców wyraziło
    zgodę przed właściwym organem na nabycie przez dziecko obywatelstwa
    polskiego.

    A wszystkie te "rewelacje" wyczytałem pod takim adresem:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19620100049
    do lektury którego gorąco zalecam, bo są tam i inne ważne rzeczy.