  • 11. Data: 2004-10-11 02:47:38
    Temat: Re: obowiązek duchownego - sankcja?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@n...onet.pl>, M wrote:
    > No wlasnie tego jestem tez ciekawa ale obawiam sie ze z tym bedzie ciezko bo
    > przeciez zeby wchodzila w gre odpowiedzialnosc cywilna musi byc strata. No i
    > owszem - moralna to u pewnie tu wystepuje, ale z dochodzeniem naprawienia
    > takiej szkody jest jak narazie cieniutko... Tak mi sie wydaje w kazdym razie.

    No że szkodę trzeba wykazać to jasne, ale że z tym cieńko to się nie zgadzam.
    Ponowna rejestracja w US, transport żeńców i świadków, wszystkie wydatki
    zwyczajowo towarzyszące, ewentualne kwestie podatkowe, etc. Sporo się tego MZ
    znajdzie.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-10-11 15:46:29
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 paź o godzinie 14:29, na pl.soc.prawo, SDD napisał(a):

    > Wiele bym dal za to, zeby tak wlasnie postapil duchowny, ktory 4 lata temu
    > udzielal mi sakramentu...
    > Niestety, dostarczyl w terminie.

    To po h...j brałeś/składałeś śluby ???
    Kto Ci broni złożyć pozew rozwodowy?
    Czekasz aż to zrobi sukienkowy za Ciebie??

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 13. Data: 2004-10-11 18:26:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Z tym kodeksem karnym to czysty wymysł. Funkcjonariusze publiczni to tylko
    osoby
    > wymienione w art. 115 paragraf 13 kk - i księdza z całą pewnością tam nie
    ma.
    > Przepisów karnych nie stosuje się przez analogię.

    Zajrzyj do jakiegoś komentarza na ten temat. W tym zakresie orzecznictwo
    Sądu Najwyższego jest przebogate. Uznawano lub odmawiano uznać za urzędnika
    tak dziwne osoby, że moim zdaniem ksiądz spokojnie by się łapał w zakresie
    czynności urzędowych.

  • 14. Data: 2004-10-11 19:30:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > tak dziwne osoby, że moim zdaniem ksiądz spokojnie by się łapał w zakresie

    Poprzednia definicja funkcjonariusza publicznego była nieco inna...
    Nie myl też urzędnika (osoby pełniącej funkcję publiczną) z
    funkcjonariuszem publicznym.

    KG

  • 15. Data: 2004-10-11 19:34:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Poprzednia definicja funkcjonariusza publicznego była nieco inna...

    Wiem i stąd należało by ewentualnie to rozważyć. Stad też pisałem, że nie
    mam pewności.

    > Nie myl też urzędnika (osoby pełniącej funkcję publiczną) z
    > funkcjonariuszem publicznym.

    Kolejny raz :-)). Już kilka razy mi się udało. Postaram się.

  • 16. Data: 2004-10-11 19:44:45
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:ckemtd$fu$1@news.onet.pl:

    > Poprzednia definicja funkcjonariusza publicznego była nieco inna...
    > Nie myl też urzędnika (osoby pełniącej funkcję publiczną) z
    > funkcjonariuszem publicznym.

    Właśnie. To szerokie orzecznictwo nie dotyczyło funkcjonariusza publicznego,
    lecz osoby pełniącej funkcje publiczną.
    Art 231 kk dotyczy tylko i wyłącznie funkcjanriuszy publicznych, a nie osób
    pełniących funkcje publiczne.

    --
    JOHNSON :)

  • 17. Data: 2004-10-11 22:28:32
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    nawet to przeżyłem
    ale dokument ze mam zone jest wazny mimo ze ksiadz nie dostarczył w
    teminie - ba okazalo sie to doiero po 2 latach pismo i wogole wszystko
    lezalo w urzedzi - ogólnie burmistrz potrzymał małzeństwo - chyba jakos tak
    bo to zona zalatwiala :)