  • 1. Data: 2004-10-10 13:28:33
    Temat: Zakup przez internet...
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Zakupiłem poprzez Allegro Windows98 SE PL (aukcja numer 30553357)
    Opis produktu w aukcji nie zgadza się z tym co otrzymałem.
    Chcę odesłać sprzedającemu paczkę. W/g tego co wyczytałem, w polskim
    prawie jest taka możliwość, jeżeli sprzedający wprowadza celowo w błąd
    lub podaje nieprawdziwe informacje na temat produktu. Tu sprzedający
    "zapomniał" wspomnieć, że Windows zafoliowany jest przez domową foliarkę
    do mrożonek, a poza tym licencja jest dedykowana tylko dla komputerów
    VOBIS, a ja takowego nie posiadam - licytowałem Windows na dowolny
    komputer, bo tak było w opisie. W aukcji przedstawiona jest licencja bez
    pieczątki na danego producenta komputerów, więc towar, który otrzymałem
    jest niezgodny z tym który był wystawiony. Poza tym w aukcji jest napisane:
    "Windows wygląda tak jak na zdjęciu, ale oczywiście jest zafoliowany!!!"
    - ale to nie jest ta licencja, którą otrzymałem.
    Co mam zrobić?

  • 2. Data: 2004-10-10 13:34:24
    Temat: Re: Zakup przez internet...
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Opis produktu w aukcji nie zgadza się z tym co otrzymałem.
    > - ale to nie jest ta licencja, którą otrzymałem.

    jak sprzedajacy nie bedzie chcial zwrocic kasy to idz n apolicje i
    poinformuj ich, ze ten a ten handluje piratami.
    jak policja zacznie dzilac, to szubciutko w zebach przyniesie Ci kase,
    ....mam nadzieje ;)

    pozdro

    pozdro

  • 3. Data: 2004-10-10 15:04:49
    Od: "Piotr" <p...@k...chip.pl>

    Sprobuj ponegocjowac ze sprzedajacym wysuwajac naprzeciw swoje argumenty.
    Jesli ten nie bedzie chcial zwrocic pieniedzy, skorzystaj z bezplatnego
    ubezpieczenia kupujacych (zobacz pomoc allegro)

    Pozdrawiam
    n3lly

  • 4. Data: 2004-10-10 15:11:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > poinformuj ich, ze ten a ten handluje piratami.
    > jak policja zacznie dzilac, to szubciutko w zebach przyniesie Ci kase,

    padnie ze smiechu, a olo wsadza za zglaszanie przstepstwa ktorego nie ma,
    od kiedy oryginalna plyta z windowsem z licencja na koputery vobis jest
    nielegalna?

    P.

  • 5. Data: 2004-10-10 15:12:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > "Windows wygląda tak jak na zdjęciu, ale oczywiście jest zafoliowany!!!"
    > - ale to nie jest ta licencja, którą otrzymałem.

    moze najpierw do niego napisac, i poczytac archiwum grupy, albo na forum
    allegro zajrzec albo na grupe alt.pl.allegro.

    P.

  • 6. Data: 2004-10-10 16:04:53
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    wiadomości news:ckbjfb$l72$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    ma,
    > od kiedy oryginalna plyta z windowsem z licencja na koputery vobis

    podejzewam, ze to byl oem, juz wczesniej gdzies zainstalowany

  • 7. Data: 2004-10-10 19:04:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jak sprzedajacy nie bedzie chcial zwrocic kasy to idz n apolicje i
    > poinformuj ich, ze ten a ten handluje piratami.

    W tym wypadku nei chwyci. Program jest najprawdopodobniej legalną kopią,
    tylko, że z ograniczeniami co do użytkowania.

    > jak policja zacznie dzilac, to szubciutko w zebach przyniesie Ci kase,
    > ....mam nadzieje ;)

    A to faktycznie, ale raczej w kierunku oszustwa bym szedł. Udowodnienie
    doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w tej sytuacji jest
    dość proste.

  • 8. Data: 2004-10-10 20:25:53
    Temat: Odp: Zakup przez internet...
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik Przemek R.
    pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ckbjfb$l72$...@i...gazeta.pl...

    > padnie ze smiechu, a olo wsadza za zglaszanie przstepstwa ktorego nie ma,
    > od kiedy oryginalna plyta z windowsem z licencja na koputery vobis jest
    > nielegalna?
    >
    > P.

    Jeżeli jest używana na innym kompie.

  • 9. Data: 2004-10-11 07:35:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ma,
    > jest
    >
    > podejzewam, ze to byl oem, juz wczesniej gdzies zainstalowany

    ale to nie ma znaczenia, nie jest on nielegalny tylko sprzeczny z
    umowa(licencja)

    P.

  • 10. Data: 2004-10-11 07:36:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jeżeli jest używana na innym kompie.

    top w dalszym ciagu jest legalna. (nie wsadza Cie), jest co najzwyzej
    sprzeczna z licencja
    i moga sprawe cywilna wytoczyc.

    P.