  • 1. Data: 2007-05-15 16:50:52
    Temat: nowa kasa fiskalna i kabelek...
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    Moi rodzice wymienili kase fiskalną, do kasy była podłączona waga, nowa kasa
    miała być mozliwie taka sama jak ta stara ( zeby nie uczyć sie jej obsługi
    od nowa) koles przyjechał podłaczył nową kasę, przegrał wszystkie dane, ale
    kabelek do wagi okazał sie z inna końcówką, powiedział ze go dowiezie i
    podłaczy. Jednak troche długo mu sie jechało ( ok 2-3 tygodnie) ojciec
    "poprosił" go zeby jednak przywiozł ten kabelek w trybie niezłocznym,
    niestety kabelek znowu okazał sie nie taki, po kilku dniach koleś stwierdził
    ze sa problemy z tym kabelkiem i zebyśmy sami sobie go gdzies sprowadzili,
    bo on nie ma przyjeności z ojcem rozmawiać i nie chche juz przyjezdzać.

    czy można jakoś tego pana nakłonić do przywiezienia i podłączenia
    odpowiedniego kabelka ?
    rodzice zapłacili za kase kilka tys zł i miała działać jak działała stara,
    czyli łąćznie z wagą.

    czy można to traktowąc jak niedopełnienie umowy ?

  • 2. Data: 2007-05-15 20:51:36
    Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    to chyba klasyczny przypadek gdzie moze zadziałać rejkojmia - znajdzie tu
    co ważne.:

    pozawól ze zacytuje to ze strony:
    Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem
    kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie
    z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych.
    Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie
    zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma
    charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej
    ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób
    fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.

    Nie każde uszkodzenie powstałe po zakupie towaru można reklamować.
    Reklamacja jest uzasadniona jeśli dotyczy wady w rozumieniu przepisów,
    głównie k.c., a takimi są:

    - wady zmniejszające wartość rzeczy np. przez niższą od ustalonej w umowie
    jakość,

    - wady zmniejszające użyteczność rzeczy, np. lodówka odbiega od norm
    technicznych ustalonych dla tego rodzaju sprzętu,

    - gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,

    - gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym np. brak instrukcji
    w języku polskim dotyczącej sposobu korzystania z rzeczy.

    Sprzedawca ponosi więc odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy rzecz przez
    niego sprzedana dotknięta jest ww. wadą, a w chwili zawarcia umowy konsument
    o niej nie wiedział.

    Rękojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy kupującemu (trzy lata dla
    budynków), a wszelkie oświadczenia sprzedawcy dotyczące krótszego okresu
    rękojmi nie mają żadnych skutków prawnych.

    Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić
    sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia.

    Z tytułu rękojmi konsumentowi przysługuje:

    - odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy za zwrotem wadliwej rzeczy
    ale - nie można od umowy odstąpić, jeśli sprzedawca niezwłocznie rzecz
    wymieni na inną, wolną od wad, albo wadę usunie. Odstąpienie od umowy jest
    możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono;

    - obniżenie ceny;

    - wymiana rzeczy wadliwej na inną, bez wad (tylko w przypadku rzeczy
    oznaczonych co do gatunku - takimi są rzeczy produkowane masowo, seryjnie,
    które można zastąpić inną, np. obuwie, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego,
    meble);

    - usunięcie wad (tylko przy rzeczach oznaczonych co do tożsamości - takimi
    są rzeczy wykonane na indywidualne zamówienie, niepowtarzalne, niezamienne,
    np. płaszcz uszyty na miarę).

    Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Odpowiedzialnym
    wobec konsumenta jest sprzedawca, a nie producent, hurtownik, importer lub
    dealer. Sprzedawca nie może do nich odsyłać konsumenta, sam musi przyjąć
    reklamację.

    Reklamację można składać ustnie (telefonicznie lub osobiście) albo pisemnie.
    Najlepszą ze względów dowodowych jest forma pisemna. Protokół reklamacyjny
    należy sporządzić w dwóch egzemplarzach jeden dla sprzedawcy, drugi dla
    konsumenta.

    Sprzedawca winien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie. Generalnie, jeśli
    strony nie postanowiły inaczej, ma na to nie więcej niż 14 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub dokonania oględzin. W razie
    konieczności wydania opinii, lub badania w miejscu używania towaru,
    reklamację należy załatwić w terminie niezbędnym do przeprowadzenia tych
    czynności, najpóźniej w ciągu 21 dni kalendarzowych.

    Szczegółowo o sposobie załatwienia reklamacji mówi rozporządzenie Rady
    Ministrów z 25 czerwca 2002 roku, w sprawie szczegółowych warunków
    zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a
    konsumentami, obowiązujące od 1 lipca 2002 roku.

  • 3. Data: 2007-05-15 20:53:13
    Od: <j...@g...pl>

    Witam

    W instrukcji kasy pewnie jest schemat kabelka do podłączenia z kasą.
    Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
    nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-05-15 20:54:36
    Od: <j...@g...pl>

    > W instrukcji kasy pewnie jest schemat kabelka do podłączenia z kasą.
    > Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
    > nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.

    Przepraszam

    Najpierw cytat później odpowiedź.

  • 5. Data: 2007-05-15 21:16:17
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

> [...]
    > Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
    > nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.

    czy schemat jest to nie jestem pewien, (wątpie) sprawdze, prawdopodobnie nic
    w nim szczegulnego niema, tylko trzeba go sprowadzić i zapłacić
    kilkadziesiąt zł, jesli schemat by był to sam bym go zrobił, ale robiąc tak
    jak piszesz ide kolesiowi na ręke, sprzedał kase, zainkasował pare tysiaków,
    i ma rodziców w d...., umawia sie w okreslonym miejscu i godzinie, po czym
    twierdzi ze niema czasu, a z tego co wiem jest duzo skarg na niego,
    niewątpilie następna kasa będzie juz u kogos innego, szukam sposobu aby bez
    głupich wymówek przywiozł kabel, podłączył i zeby działało ( bo ostatecznie
    nawet stwierdził ze nie jest pewien ze to będzie działać, a kasa była
    kupiona min. dlatego ze ma możliwośc podpięcia wagi)

    a czy urządzenia typu kasa fiskalna podlegają rękojmi ? są one legalizowane
    i raczej oddac sie jej nieda, czego mozna od niego żądać jak nie uda sie
    podpiąc kabla ?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-05-16 08:16:55
    Od: <s...@a...pl>

> [...]

    > a czy urządzenia typu kasa fiskalna podlegają rękojmi ? są one
    > legalizowane i raczej oddac sie jej nieda, czego mozna od niego żądać jak

    Zadzwoń do producenta kasy i przedstaw problem. Czasami oni sami swoich
    dystrybutorów potrafią trochę przytemperować, jeśli któryś olewa klienta.

  • 7. Data: 2007-05-16 09:28:50
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Nowsze modela kas sa zawsze kompatybilne wstecz z wczesniejszymi modelami.
    Inaczej mówiąc nowsza kasa zawsze robi to, co starsza tego samego typu plus
    nowe możliwości. Więc prawie na pewno będzie to działać. Czasem producenci
    faktycznie zmieniają rodzaje gniazd na inny, mniejszy typ. Pogrzeb trochę na
    stronie producenta kasy. W zwykłej instrukcji użytkownika może nie być
    schematu kabelka. Oprócz instrukcji użytkownika są jeszcze instrukcje
    serwisanta, których sięklientowi nie daje, ale możesz ściągnąć ze strony
    producenta. No i oczywiście w instrukcji do wagi też masz schematy kabelków.

    Jest jeszcze szansa, że nie zafiskalizował Ci kasy, choć to chyba mało
    pawdopoodbne, jeśli zmieniałeś ze starszej.

    > Zadzwoń do producenta kasy i przedstaw problem. Czasami oni sami swoich
    > dystrybutorów potrafią trochę przytemperować, jeśli któryś olewa klienta.

    Proponuję zmienić serwisanta. Z tym, że trzeba to załatwiać z producentem.
    Tak po prostu nie można zmienić serwisu kasy fiskalnej.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2007-05-16 11:22:04
    Od: Piotr <piotrp_no26@no_wp.pl>

    Rock napisał(a):

> [...]
    > i raczej oddac sie jej nieda, czego mozna od niego żądać jak nie uda sie

    Proponuje zmienić serwis dotychczasowy na inny ze względu na
    niewypełnianie obowiązków serwisanta.
    Pzdr.
    P.

  • 9. Data: 2007-05-16 12:32:47
    Od: ps <p...@g...pl>

    Lukasz napisał(a):
    (..)
    > Proponuję zmienić serwisanta. Z tym, że trzeba to załatwiać z producentem.
    > Tak po prostu nie można zmienić serwisu kasy fiskalnej.

    Booo? :D

  • 10. Data: 2007-05-16 16:48:32
    Od: <s...@a...pl>

    > Booo? :D

    Bo takie mamy przepisy :(

    Można by powiedzieć, że bez zgody dotychczasowego moze to być trudne.
    Czasami nawet niemozliwe, jeśli sprzedawca żyje w dobrej komitywie z
    producentem (dystrybutorem).

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów
    i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz
    warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz.U.Nr 108 poz. 948 z
    17.07.2002r.) w § 11, p 2 mówi:
    "Zmiana obsługi serwisowej kasy nie wynikająca z naruszenia zasad jego
    prowadzenia może być dokonana na wniosek podatnika za zgodą producenta lub
    importera, z tym, że nie może on odmówić dokonania zmiany serwisu jeżeli
    warunki cenowe i inne miejsca jego świadczenia są korzystniejsze dla
    podatnika. O dokonanej zmianie producent lub importer zawiadamia właściwy
    urząd skarbowy w terminie 7 dni od jej dokonania."