    From: piotrek783<p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: noty obciązeniowe
    Date: Sun, 19 Mar 2006 20:15:42 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Piszę z powodu braku wiedzy i doświadczenia, szukam pomocy ponieważ nie wiem
    jak mam postąpić w mojej sytuacji.
    Może przedstawię:
    W 2005 r w styczniu podjąłem pracę zaproponowaną przez znajomego a co się
    okazało jest v-ce Rolniczej Spółdzielni Mleczarskiej. Zaproponował mi pracę z
    jednych oddziałów w Warszawie. Uzgodniliśmy stawkę, warunki pracy. Nic nie było
    mowy o odpowiedzialności materialnej. Przyjąłem się w styczniu i każdym
    przyjściem i odejściem pracownika musiał odbyć się remanent.
    Stało się również jak przyszedłem do firmy. W tedy podpisałem umowę o pracę i
    dostałem dokument oddzielny bym podpisał. Zaniepokoiło mnie co to jest za
    dokument, powiedziano mi iż każdy podpisuje kto przychodzi i odchodzi. A był to
    dokument - odpowiedzialność finansowa za magazyn. Każdy odpowiadał jeśli coś
    znikneło czy brakowało na remementach.
    Spis z natury odbywał się co miesiąc. Było różnie raz duże braki raz małe. Na
    początku nie wiedziałem co się dzieje, po jakimś czasie dłuższym zapoznaniu się
    stwierdziłem iż są błędy naniesione na arkusz po spisaniu z natury. Więc
    postanowiłem napisać pismo wyjaśniające, jedno drugie co gorsze nie uzyskałem
    żadnej pisemnej odpowiedzi.
    Pracowałem tam 6 mies. i się zwolniłem nawłasne żądanie ponieważ nie chcę całe
    życie spłacać Spółdzielni z długów których faktycznie nie było a napewno nie na
    takie kwoty.Po odejściu z RSM otrzymałem notę, tzn. dostałem listem poleconym
    samą notę obciążeniową, bez żadnych wyjaśnień za co ona jest dokładnie.Na
    sumę 14 000 zł co mnie zaskoczyło i o mało zawału nie dostałem. Dla mnie to jest
    kwota bardzo duża, ja musiał bym pracować za darmo ponad rok czasu.
    Odpisałem, napisałem o przesłanie za co jest wystawiona, na jakiej podstawie. I
    dla czego nie uzyskałem odpowiedzi na moje wyjaśnienia remanentowe.
    I co ciekawsze przesłali mi teraz znów notę obciążeniową z dopiskiem jeśli nie
    zapłacę w ciągu 7 dni to sprawa skończy się w sądzie.
    Co mam zrobić w takiej sytuacji?
    Czy jest możliwe przedawnienie lub zgadzają się na moje wyjaśnienia jeśli
    wysłałem im, że spis z natury jest błędny i skorygowałem go a oni nie przesłali do
    chwili obecnej, z ponowną notą obciążeniową?
    Czy jest jakieś prawo na nich ?
    Mam dowody, wydruki z systemu iż popełniali błędy.
    System był nie dokładny i księgowanie odbywało się w centrali a nie w oddziale i co
    często błędnie księgowali i są na to dowody.

    -> http://usenet.pomocprawna.info