  • 1. Data: 2006-12-05 10:47:54
    Temat: niewypłacanie średniej urlopowej
    Od: "mo" <m...@o...pl>

    Doszliśmy do wniosku (my - pracownicy pewnej firmy), że w ciągu 6 lat
    niepłacono nam w czasie urlopu średniej urlopowej, tylko pensję podstawową.
    Jesteśmy zatrudnieni w oparciu o KP (choć jest to szkoła). W ciągu roku
    szkolnego mamy przecież godziny ponadwymiarowe. Co możemy zrobić i gdzie się
    udać? Co jest podstawą prawną w tym problemie?
    mo

  • 2. Data: 2006-12-05 13:01:25
    Temat: Re: niewypłacanie średniej urlopowej
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:el3moq$t3t$1@mx1.internetia.pl mo <m...@o...pl>
    pisze:

    > Doszliśmy do wniosku (my - pracownicy pewnej firmy), że w ciągu 6 lat
    > niepłacono nam w czasie urlopu średniej urlopowej, tylko pensję
    > podstawową. Jesteśmy zatrudnieni w oparciu o KP (choć jest to szkoła)
    KP nie przewiduje czegoś takiego jak "średnia urlopowa". BTW: czy jesteście
    zatrudnieni jako nauczyciele, czy w innym charakterze? Czy ta "firma" to
    organ prowadzący? Sporo niewiadomych.

    > ciągu roku szkolnego mamy przecież godziny ponadwymiarowe.
    KP określa wysokość dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych (art.
    151^1). Ciekawe, czy je wam wypłacają?

    > Co możemy
    > zrobić i gdzie się udać?
    Do prawnika specjalizującego się w prawie pracy. Są tacy przy sądach pracy,
    bo ZZ to pewnie nie macie.

    > Co jest podstawą prawną w tym problemie?
    Obawiam się, że jednak KP.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-12-05 14:19:48
    Od: "mo" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte":
    > KP nie przewiduje czegoś takiego jak "średnia urlopowa". BTW: czy
    jesteście
    > zatrudnieni jako nauczyciele, czy w innym charakterze? Czy ta "firma" to
    > organ prowadzący? Sporo niewiadomych.

    Organ prowadzący: STO, szkoła społeczna z uprawnieniami szkoły publicznej.
    Jesteśmy na etetach nauczycielskich i jesteśmy nauczycielami :).

    > KP określa wysokość dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych (art.
    > 151^1). Ciekawe, czy je wam wypłacają?

    Tak.

    BTW. Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Czy organ prowadzący szkołę, może
    ot tak sobie uznać, że będzie nas zatrudniał w oparciu o KP, a nie Kartę
    Nauczyciela? Czy może zwyczajnie zakomunikować, że "u nas Karta Nauczyciela
    nie obowiązuje" - patrz wyżej - typ szkoły. Być może to pytanie powinienem
    skierować na grupę pl.soc.edukacja.szkola?
    mo

  • 4. Data: 2006-12-05 20:19:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45756ffa$0$17964$f69f905@mamut2.aster.pl mo
    <m...@o...pl> pisze:

    > Organ prowadzący: STO, szkoła społeczna z uprawnieniami szkoły publicznej.
    > Jesteśmy na etetach nauczycielskich i jesteśmy nauczycielami :).
    Więc jest tak, jak napisałem.

> [...]
    > Kartę Nauczyciela? Czy może zwyczajnie zakomunikować, że "u nas Karta
    > Nauczyciela nie obowiązuje" - patrz wyżej - typ szkoły.
    W pewnych sytuacjach (również w waszej) tak.
    Jakie typy placówek obligatoryjnie zatrudniają kadrę dydaktyczną na podst.
    KN definiuje właśnie KN w art.1 ust. 1 i 1a. Nauczycieli nie wymienionych w
    tych ustępach KN nauczyciela dotyczy tylko w części określonej ustawą (czyli
    znikomej - np. nie obowiązuje określony kartą sposób zawierania i
    rozwiązywania stosunku pracy).

    > Być może to
    > pytanie powinienem skierować na grupę pl.soc.edukacja.szkola?
    Nie zaszkodzi.

    Jotte