  • 1. Data: 2006-12-05 10:41:50
    Temat: Opłaty za własny garaż
    Od: "Pawel" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem właścicielem garażu - jednego z 20 stojących w szeregu.
    Oprócz własności wydzielonej - czyli samego garażu w akcie
    notarialnym uwzględnione jest kilkadziesiąt metrów kw.
    współwłasności wokół garażu. Garaże te wcześniej były
    wynajmowane od spółdzielni (a właściwe chyba od TBS-u - dla
    którego administrator pracuje - ale to w sumie jedno i to samo - bo
    choć to dwa różne podmioty to pod tymi samymi skrzydłami), która
    oprócz opłat za wynajem pobierała również opłatę "za
    sprzątanie".
    Po wykupieniu garażu wraz z częścią wspólną gruntu odpada czynsz
    - ale pozostaje opłata za to niby sprzątanie.
    Akt notarialny stanowi, że właściciel ma obowiązek ponosić opłaty
    związane z utrzymaniem czystości jak również wszystkie koszty
    związane z naprawami i konserwacją. Ok, ale w akcie nie jest napisane
    na czyją rzecz te opłaty mam wnosić, ani kto będzie sprzątał. Nie
    mam również podpisanej żadnej umowy z administratorem odnośnie
    sprzątania ani też nie podpisywałem regulaminu/zgody/zlecenia ani
    innych kwitków które nakładałby na mnie obowiązek płacenia za
    usługę. Mam wrażenie że to sprzątacz samozwańczy:)
    Podatek od nieruchomości płace osobno, za prąd również - tak więc
    opłata 18,60zł jest tylko za sprzątanie.

    Czy mogę sam, bez porozumienia z innymi współwłaścicielami (nie ma
    wspólnoty) zrezygnować z takiej usługi???

    Co w przypadku gdy wystosuję pismo do zarządu z informacją, że
    będę sprzątał wokół garażu sam i nie zamierzam płacić więcej
    za coś czego nie otrzymuje?
    Grożą mi jakieś konsekwencje jeśli przestanę płacić??

    Zaznaczam, że tu nie chodzi nawet o wysokość opłaty, tylko o to że
    plac wokół garaży jest wiecznie zaśmiecony a co gorsza w ziemie
    właściciele sami sobie muszą odśnieżać - czyli płace za fikcje i
    mam tego dość.

    Pozdrawiam
    Paweł